Anonym bruker Skrevet 10. januar 2007 #1 Skrevet 10. januar 2007 Har en 10 år gammel Brio kombivogn. Den er brukt til kun ett barn tidligere og er i god stand. Lille snupp er nå åtte måneder og vil sitte i vogna. Har tatt ut bagen og prøver å forstå hvordan sportsdelen fungerer.... Vogna er jo så gammel at jeg har måttet kjøpe løse seler. Sliter med hvordan disse skal festes... Skal hun sitte "løst" i dem eller skal jeg feste dem så stramt at hun blir sittende inntil ryggstøet? Sistnevnte blir vanskelig for hun vil helst helt frem og holde seg i den bøylen som går over bena. Det er da altfor stor avstand mellom ryggstøet og den bøylen? Er åtte måneder for tidlig å sitte i sportsdelen? Jeg synes hun er for liten til å sitte uten å lene ryggen inntil noe når vi triller tur.. men når ryggstøet står i midtstillingen, altså svakt bakover, virker det som om hun blir liggende/sittende uten støtte for korsryggen... Uff, dette er vanskelig. Trenger hjelp!! Noen som orker?
mammatilsommeren Skrevet 11. januar 2007 #2 Skrevet 11. januar 2007 hei! Av erfaringer, så skal ikke barnet "sitte fast" inntil sete, selene er bare for sikre slik at barnet ikke kommer seg opp av selve sittedelen og i verste fall dette ut av vogna! Sittedelen kan brukes fra 6 måneder. Så hun er ikke for liten. Både simo og brio er store vogner i seg selv, så hun vil nok virke kanskje litt liten! det ser ut som det ikke er noe feil og at du har montert riktig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå