MissUlv ~ ♥ 2 vakre barn ♥ ~ Skrevet 10. januar 2007 #1 Skrevet 10. januar 2007 ... men dere ikke trenger å svare på dersom dere ikke vil... Tar alle her inne som prøver å bli gravid folat/folinsyre? Tenker spesielt på dere som sliter med å få spiren til å sitte...Har dere tatt folat hele tiden? Jeg er alt for lite flink til å huske å ta folat, men jeg gjør mitt beste for å huske den!
Ginger-mor Skrevet 10. januar 2007 #2 Skrevet 10. januar 2007 Jeg var flink og gikk på folat f.o.m en mnd før jeg ble gravid, men etter at jeg mistet i november har jeg ikke brukt det. Sikkert en idè å begynne igjen nå
Ruth B G Skrevet 10. januar 2007 #3 Skrevet 10. januar 2007 Jeg tok hver dag da vi begynte a prove, men er ikke sa flink na. Har lovet meg selv a passe pa a ta tablettene:)
duogjeg og vitre Skrevet 10. januar 2007 #4 Skrevet 10. januar 2007 Jeg tar litt nå og da. Hvem vet, det kan jo ta lang tid før det skjer. Jeg bruker multivitamin som inneholder folat, men de er dyre. Burde vel bare kjøpt meg folat, så bevarer jeg "pengene " litt lengre. Men det er jo bra med andre vitaminer og mineraler da (: Tror nok det er bedre med annenhver dag også, enn å kutte det helt. Vil jo gjerne ha det i kroppen når jeg blir gravid, for å sikre de beste forutsetningene
Sugarbells med 2 jenter<3 Skrevet 11. januar 2007 #5 Skrevet 11. januar 2007 Jeg tar hver dag:) Tar andre tabletter også, så det er lett å huske:) Gjør det til en rutine, samtidig som dere pusser tennene feks:) Har pilleglasset i hylla med glass, slik at jeg ser den hver gang jeg åpner:) *huskehuske*
♥Tullerusk♥ Skrevet 11. januar 2007 #6 Skrevet 11. januar 2007 Jeg er ikke prøver riktig ennå men tar foltat og jern... Det skal hjelpe veldig med å få en spire har jeg hørt.. Men jeg tar disse av medisinske årsaker da... Og ikke så flink til ta dem heller... *skamme seg* Klem
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 11. januar 2007 #7 Skrevet 11. januar 2007 Jeg var ikke flink i begynnelsen (begynte å prøve i februar i fjor), men nå de siste par, tre mndene har jeg vært flinkere. Tar nå likevel ørten andre vitaminer hver dag (som skal hjelpe meg å bli gravid??), så da må jo folaten med. Må søren meg kjøpe nytt glass snart (
lioevr- Verdens lykkeligste Skrevet 11. januar 2007 #8 Skrevet 11. januar 2007 har folaten stående på pcbordet jeg, så hver gang jeg logger meg på her ser jeg boksen. det hjalp meg til å huske det
Lille jente Skrevet 11. januar 2007 #9 Skrevet 11. januar 2007 Jeg tar Folat HVER morgen. Tar Rosenrot også, for å få overskudd og mer "lyst", så da blir det en vane å ta begge på en gang. Jeg og har de stående i glasshyllen, så da ser jeg de når jeg åpner. Er i vår 6 pp, men var først etter vår 4 pp jeg begynte med Folat, men det var bare fordi jeg først da leste meg til at det var bra å ta!
to herlige karer + baby 7.3.12 Skrevet 11. januar 2007 #10 Skrevet 11. januar 2007 Begynte å ta folat med en gang jeg sluttet med minipillene. Prøver å huske det hver dag
AwholeNewWorld Skrevet 11. januar 2007 #11 Skrevet 11. januar 2007 Hei Lille jente! Jeg tok rosenrot før jeg ble gravid ( har nettopp hatt en MA i uke 13 ) men på pakken står det at ikke gravide skal ta de. Kanskje du tar noen andre enn meg? Husker du hva dine piller heter? klem :=)
Høstmamma27 Skrevet 11. januar 2007 #12 Skrevet 11. januar 2007 Heihei Jeg begynte med mine folat tabletter for 2dager siden. Nå er ikke jeg så flink til å ta piller og slikt heller Men iveren etter å bli gravid er så stor at jeg tror nok at jeg vil huske det hver dag. Tablettglasset ligger hvertfall på pc-bordet for meg og. Er jo alltid her hver dag så det blir lettere å huske det,hehehe...
Gjest Skrevet 11. januar 2007 #13 Skrevet 11. januar 2007 Jeg begynte med Folat 1 mnd før jeg begynte å prøve aktivt. Og det er 5 måneder siden...
Måånestråle Skrevet 11. januar 2007 #14 Skrevet 11. januar 2007 Jeg tar tranpiller med folat i (Møllers godt for hjertet) hver kveld før jeg legger meg, og slår dermed to fluer i ett smekk! Husker det så godt som hver dag, og føler meg veldig flink!!
Gjest Skrevet 11. januar 2007 #15 Skrevet 11. januar 2007 Jeg tar folat, og har gjort det siden jeg mistet i 19.uke i november. Men jeg går på en ti ganger så stor dose som det som anbefales.Dette fordi lille jenta vår ble født uten hjerne (acrani kalles det), og det betyr at det var noe feil i sentralnervesystemet. Legen sa det kunne hende hvem som helst, og at 1 av 1000 barn som fødes, fødes uten hjerne. Så for å forsikre oss om at det ikke skjer igjen, så går jeg på ti ganger så høy dose folat som andre... Håper vi får et friskt barn neste gang! Uansett anbefaler jeg dere å ta folat i GOD TID før dere til og med begynner å prøve!! Vil ikke at noen skal oppleve det samme som mannen min og jeg gjorde!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå