Gå til innhold

Bruk av brystpumpe..

Mamma til to skjønne gutter :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har begynt å forberede meg på at jeg skal begynne på jobb igjen, og pappaen skal være hjemme med småen.. Har ikke vært så veldig flink til å pumpe meg og spare opp morsmelk, men kunne tenke meg å begynne nå.. Har en jobb der jeg er nødt å være borte en del dager i slengen, så det hadde vært greit hvis pappaen kunne gitt morsmelk mens jeg var borte.. Men så er jeg kjemperedd for å få brystbetennelse hvis jeg begynner å pumpe nå, kommer selvsagt også til å pumpe meg når jeg er borte.. Noen vet hvordan man pumper og unngår betennelser, er det noe speielt tidspunkt på dagen som er bedre enn andre, pumper jeg en gang eller flere?? Håper noen kan hjelpe!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke hvor gammel babyen din er da og hvor ofte du ammer nå, men du bør pumpe deg når du vanligvis ammer. Pump i hvert fall hvis du føler spreng for å unngå brystbetennelse. Det er lettere for babyen din å suge ut all melken enn ei pumpe, som du kanskje vet.

Lecitin(fås kjøpt på apotek/helsekost) tas for å forebygge tette melkeganger/brystbetennelse. Det er helt ufarlig å ta når du ammer, hvis du er redd for tette melkeganger.

Skrevet

Pump regelmessig. Ca fire timer i mellom. I hvert fall hvis du har fryktelig med brystspreng så unngår du betennelse. Hvis du merker at du begynner å få feber, må du pumpe oftere. Da går det over av seg selv og du unngår brystbetennelse. Du må bare prøve deg frem! Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...