Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg så frustrert at jeg snart setter meg ned og griner og ikke slutter før neste uke en gang...Barnet mitt er såvidt over 3 måneder og veier 9 kg. Han er ikke feit (helt ærlig) gode bollekinn og fotball-legger,men ellers har han samme kroppsform som unga til alle jeg kjenner. (om enn noe lenger)

På 3 måneders kontroll spurte jeg hs om å gi grøt litt tidlig på grunn av at han er så sulten støtt. Han får mellom 1,2 og 1,4 l mme i døgnet...Hun sa et rungende nei til det..Så nå har vi vært skikkelig slemme og gitt kun et måltid på natta. Han spiser vanligvis 2. Så ser jeg her at "alle andre" som har unger som spiser mer enn en liter mme gir grøt selv om ungen ikke er helt 4 mndr ennå. Så kommer spørsmålet: er dette på grunn av at hs har sagt at de bør gi grøt, eller er det eget valg uten hs sin anbefaling? burde jeg høre med f.eks en lege om denne matinga?

I går gikk det helt fint å bare gi ett nattmåltid, men nå har han våkna to timer før han "skal" og vil ha mat igjen.Pappaen trøster så godt han kan og jeg har rømt til stua og sitter her med tårer i øya og vil ikke være slem mot gutten min..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stol på deg selv...eller hør med en annenHs/lege. Når et barn er stort sier det jo seg selv at det trenger mer mat. Det vil ikke si at det blir større for det.

Og ikke tenk på at han er stor, det gjevner seg ut med tiden. De neste mnd vil det mest sannsynlig stagnere.

Jeg ville nok gitt han den mme han trengte og begynt meg smaksprøver på grøt.

Skrevet

takk. endelig en i samme situasjon. min gutt er snart 3 mnd og spiser rundt 1,5 l i døgnet. han spiste mer før men har begynt å ha i en t skje ris-grøt i melka hans.

har ikke snakka med hs om det... noe tilter sikkert noen her, men,men...

han er også lang, og har bollekinn men er ikke feit forde.

Skrevet

fortell den hs din om virkningene på barnets nyrer og tarmer med for mye mme! det er ikke anbefalt med så mye som halvannen liter mme i døgnet! da trenger barnet mer føde! så vær trygg på deg selv og begynn m grøt du!! finnes en kjempegrei 4 mån grøt fra småfolk. vi måtte også begynne tidlig her, han var 3 mån og 3 uker. noen har mer behov for mat enn andre!!

Skrevet

heisann!

Vi har det nesten som deg, og junior spiser ca 1,5 l mme i døgnet.. begynte derfor med grøt når han var 3,5 mnd, noe hs sa var greit.. etter det er han super fornøyd, og trenger ikke lengre like mye mme.. han har fått grøt i en mnd tid og har ikke gått noe raskere opp i vekt etter det!! Anbefalingene i dag er å vente til 4 mnd, men jeg synes man må se ann også. de fleste av oss voksne i dag fikk grøt mye tidligere uten problemer!! junior er i allefall kjempefornøyd og elsker grøten sin..

lykke til !

Skrevet

Nå gjør jeg det. Blir bare teit å høre på en hs som antageligvis ikke liker barn...Starter forsiktig i dag og ser om han liker det. Takk for råd og for at jeg får se at jeg ikke er "dum" som mener han burde fått noe mer tidlig:)

Skrevet

stol på at du kjenner din unge best.

her har alle ungene mine fått grøt fra 3mnd.den eldste var ikke det engang.å alle vokste opp uten problemer!!!

for 10år siden skulle man starte fra 3mnd,men nå er det 4mnd...

nå venta jeg til han var nesten 4mnd,lille attpåklatt.men hadde jeg vært deg,så hadde jeg prøvd noen skjeer,sånn litt.han har et stort matbehov høres det ut som.skader ikke,tro ikke det.selv om man skulle tro det etter alt som blir sagt og informert.er magen og fordøyelsen til ungene det kommer an på.å når han drikker så mye,og har så stort behov,ja da ville jeg prøvd å gi litt grøt på kvelden eller noe.min pode er overvektig,ifølge hs.hahaha =) er litt kort,så da ble vekta feil.hun formante å ikke gi mye grøt.for han var tung nok...men når melka kommer opp i nesten 1l pr dag,så valgte jeg å gi grøt på kvelden.merker stor forskjell jeg.drikker mindre noen måltider.

det verste en mamma kan høre,er ungen som skriker.snakk gjerne med legen,og hør hva han mener.jeg føler at hs i dag jobber ut fra et a4 ark til tider.håper du finner en løsning,eller får mange gode råd.

klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...