jente06OGgutt09 Skrevet 10. januar 2007 #1 Skrevet 10. januar 2007 hvor ofte gir dere barna mme og hvor mye gir dere? helseststasjonen sa man skal ha opphold på 3 timer omgangen, men det hender Amalie blir sulten før det... Amalie er 5 uker og spiser 120 ml hver gang ca hva gjør dere?
Gjest Skrevet 10. januar 2007 #2 Skrevet 10. januar 2007 Jeg prøver å drøye med smokk og med vann, men hvis han hyler og det bare har gått 2,5 time hender det at jeg gir meg..Men du bør være litt forsiktig med å gi deg på det. Ungen min veide nesten 9 kg på 3 mndrs kontroll og hs var skikkelig streng med vårs.. så nå sliter vi for å få kutta ned på nattmaten uten å traumatisere gutten vår..
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 10. januar 2007 #3 Skrevet 10. januar 2007 Jeg gir Karsten-Emil mat når han vil ha mat,om det så bare er gått en halv time etter at han har spist og jeg gir ham så mye som han vil ha.Hvis jeg ser at han bare spise bittelitt,prøver jeg å drøye det litt neste gang,slik at jeg får i ham mer.Gir ham litt kos og slike ting,men hvis han bare gråter og gråter og jeg forstår at han er sulten,ja da får han mat.Han er 6 uker
Harald Ripultfør Skrevet 10. januar 2007 #4 Skrevet 10. januar 2007 Jøss, det har jeg aldri hørt om.. Maya pleier å spise med 2 timers mellomrom, men hun er heller tynn, enn tjukk... Jeg lar hun få når hun er sulten jeg..
jente06OGgutt09 Skrevet 10. januar 2007 Forfatter #5 Skrevet 10. januar 2007 oki godt å høre litt hva andre gjør... Amalie er ikke akkurat tykk hun heller, så jeg trokke det gjør noe om hun får litt oftere..hehe... tusen takk for svar...
ZigZag er 2 barnsmor! Skrevet 10. januar 2007 #6 Skrevet 10. januar 2007 Sanne får når hun er sulten, men det går som regel 3-4 timer mellom hvert måltid da. Hun spiser 150 ml hver gang. Hun spiser totalt 700 ml i døgnet. Spiser nesten alltid opp all maten sin også. Hun er 9 uker da.
vi blir 4 :o) Skrevet 11. januar 2007 #7 Skrevet 11. januar 2007 lillegutt fikk mat hver andre time da han var på samme alder.. får stort sett hver 3 time nå, men det varrierer.. ingen sa til meg at vi måtte drøye måltidene lengre, og han har selvregulert maten hele veien. Helt uten problemer ift vekt og utvikling..
Mamman til Eline & Fredrik Skrevet 11. januar 2007 #8 Skrevet 11. januar 2007 Det jeg har merket er at rutine hjelper på nattesøvnen og. Men er hun bare 5 uker kan man sikkert gi hver 2-3 time. Etterhvert fikk eline mat hver 4. time for da spiste hun skikkelig og fikk hun oftere ble det ikke spist så masse. selv om hun skreik.. Vi drøyde med smokk:) Nå er hun 4 mnd og spiser 4 ganger om dagen og ingen om natta:) Får aldri mer enne 180 ml for da bare gulper hun det opp. De trenger ca 15% av kroppsvekten sin til å begynne med, men etter 3 mnds alder en gang går det ned til 10%. Altså 5000 gram => 750 ml:) (i døgnet) Lykke til!
LivetErEnLek Skrevet 11. januar 2007 #9 Skrevet 11. januar 2007 Da snuppa mi var så liten, gikk det mellom 1 1/2 time og 3 timer mellom hvert måltid. Nå er hun 6 mnd og hun spiser fremdeles hver tredje time. Holder på å innføre fast føde nå, så regner med at vi snart kan drøye det i 4 timer. Har aldri hørt om den 3 timers reglen, og for de fleste vil jeg nok tro at ungen regulerer det selv. Snuppa mi var på 6 mnd kontrollen 70 cm lang og 7,3 kg tung. Ikke akkurat overvektig...
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2007 #10 Skrevet 11. januar 2007 Bare ment som en kuriositet ift mme og vektøkning. Jeg har gitt både mm og mme og opplevde at min mm førte til en vektøkning på 500 g i uka!!!! La ikke så godt på seg med mme...
Arb.ledig husmor Skrevet 11. januar 2007 #11 Skrevet 11. januar 2007 Allerede på sykehuset måtte vi gi Serina ekstra mat før de anbefalte timene... ene natta fikk ho 70 ml etter en halv time... Må vel være bedre at de får mat når de vil ha, enn at vi presser det i dem når dem egentli ikke er sulten? Men det er nå min mening...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå