hillan78-Gutt.2/4-06 Skrevet 10. januar 2007 #1 Skrevet 10. januar 2007 Hei så at du hadde skrevet inn på ett annet innlegg her ang testing av allergi og bare lurer på noe. Gutten min skal testes for cøliaci på fredag. Var hos barnelegen på helsestasjonen igår pga grønn/sur diare, oppkast og ingen vektøkning siste mnd. Hun sa at vi skulle kutte ut all 6 og 8 mnd og gå tilbake til maisgrøt 4 mnd. Burde vi ikke legge om kosthold før etter testene på fredag da eller? Ble i tvil her nå. (Er så lei all denne diareen dagen lang her:-))
Drangelina Skrevet 11. januar 2007 #2 Skrevet 11. januar 2007 Hei! Jeg synes du har fått et dårlig råd. Hvi gutten din har glutenintoleranse, og du begynner med glutenfri kost, kan prøvene f både blodprøvene og prøven av tarmslimhinnen)forbedre seg drastisk. Du vil da kunne få som svar at gutten din ikke har cøliaki, selv om han kanskje har det. For et nøyaktig prøveresultat er det viktig at kosten ikke endres rett før prøvene skal tas. Hvis jeg var deg ville jeg ventet til etter prøvene er tatt med å endre kosten. Hvis det er cøliaki blir de fleste barn mye mye bedre på kun kort tid med glutenfri kost. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå