Gjest Skrevet 10. januar 2007 #1 Skrevet 10. januar 2007 Det er en snill men ganske så vilter flatcoat på 3 1/2 år det er snakk om. Han er litt tjukk i hue og merket ikke noe til at jeg gikk gravid - hoppet på meg som før og ville helst tråkke over magen min hvis jeg slappet av på sofaen. Mamma og stepaps begynner å bli utolmodige, hun er 2 mnd og de har ikke hilst ennå. Han må ligge i bilen når vi kommer. (han er deres baby) Problemet er i det øyeblikket han ser oss - da blir han så glad og skal hoppe opp, bite litt (koser) og slikke i fleisa - ganske voldsom med andre ord. Tror ikke han ville merket at hun er liten og skrøpelig! Men de må jo kunne passe henne alene etterhvert! What to do?????
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2007 #2 Skrevet 10. januar 2007 Svigers har to hunder, en schæfer og en labrador. De er 4 år begge to, hannhunder, meget godt dressert og lydige. Lillegull møtte de når han var 2mnd. Vi holdt ham oppe og tok det veldig forsiktig. Når hundene hadde roet seg og hilst ferdig på oss voksne, satte vi oss ned på gulvet så de tre kunne snuse litt på hverandre. Det gikk kjempefint, og nå der de verdens beste venner:) Det går seg jo til etterhvert som de blir kjent og vandt til hverandre.
Gjest Skrevet 10. januar 2007 #3 Skrevet 10. januar 2007 Hadde dere gutten på et annet rom eller noe til de var ferdige med å hilse? Skjønte de at det var et skrøpelig vesen de hilste på? Jeg er kanskje litt overbeskyttende, men en hund er jo et dyr og ikke til å stole på... Skummelt det her!
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2007 #4 Skrevet 10. januar 2007 Vi holdt ham mens vi hilse på hundene. De skjønner veldig godt at det er et lite barn de møter. Akkurat som at de skjønner når folk er redd osv. Du får bare passe på at noen holder et tak rundt halsbåndet til hunden så den ikke kan hoppe opp på den lille. Og så introdusere sakte men sikkert! Det kommer til å gå sååå bra:)
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2007 #5 Skrevet 10. januar 2007 Så forresten innom på bildene dine. Så søt liten jente du har:-)
Tonje og Litjklompen <3 Skrevet 10. januar 2007 #6 Skrevet 10. januar 2007 Jeg tror de aller fleste hunder skjønner at babyer er små og skrøpelige. Vår hund, en stooor schäfer, er unghund på 18 mnd. Han er også veldig gla når det kommer folk slik du beskriver med de andre to. Men vi driver og lærer han av med det. Han er kjempe rolig rundt barn. Skulle tro han var verdens klokeste og gamleste hund når man ser han sammen med Martin. Har lagt inn et fint bilde av Martin og Hero sammen på profilen min som du kan se på hvis du vil. Hero var bare 6 mnd. da han møtte Martin for første gang. Fikk beskjed om at det IKKE var lurt å holde han unna da vi kom hjem fra sykehuset, men heller la han hilse med en gang. Ellers ville han kommet til å tro at babyn var en trussel, en fare på en måte. Og kanskje komme til å bli skeptisk eller sjalu.
Mathias`mamma Skrevet 11. januar 2007 #7 Skrevet 11. januar 2007 Vi har hund selv, og hun merket heller ikke at jeg var gravid. Hun er en 5 år gammel blandingshund, med både rottweiler og dobermann i seg, og veldig vilter. Det vi gjorde var å sende med min mor klær som jr hadde brukt på sykehuset som var fulle av lukt slik at hunden fikk snuse på disse til de ikke var interessante lenger. Da vi fikk hunden tilbake en uke etter hjemkomst var hun ikke interessert i å snuse så veldig på jr, da det var en velkjent lukt. Jeg synes forresten du bør inrodusere dem snart før barnet blir for redd... de blir gjerne mer redd jo eldre de blir.
mamman`te2flottegutter Skrevet 11. januar 2007 #8 Skrevet 11. januar 2007 Forsøk å gjøre møtet så naturlig som mulig. Ikke vær redd for å la hunden snuse. Det som kan skje dersom man blir overforsiktig er at hunden tror at babyen er farlig. At du beskytter hunden mot babyen. Jeg har en schæfertispe på 20mnd selv og hun ligger ved siden av babygymmen og passer på min baby på 4 mnd. Jeg gjør det sånn at hun får lov å snuse og passe på litt, men hun må forstå at er ikke hennes "valp". Det funker veldig bra nå. I begynnelsen ville hun slikke og slikke, men nå virker det som om hun har fått et mer naturlig fohold til babyen og akseptert et nytt medlem i flokken. Det er ganske stressende for en hund å få et nytt medlem inn i flokken, fordi de kan bli usikkre på sin egen plass og de kan derfor forsøke å begynne å klatre på rangstigen, og da begynner de med de med lavest rang først(barna), og det kan være farlig. Forsøk derfor å la være å dytte bort hunden dersom den vil hilse. Lykke til):
Mayken Skrevet 11. januar 2007 #9 Skrevet 11. januar 2007 Svigermor og hennes mann har hund. Den hopper opp på alt og alle, og fikk ikke med seg at jeg var gravid. Sitter med intrykket at hunden er litt dum. Ikke har de noe dressur på den heller. Han gjør som han vil og hører bare så vidt på matfar. Den er veldig leken, men skal hele tiden gå etter hendene til folk og som sagt hoppe. Vi var på middagsbesøk 3 uker etter at snuppa ble født, og det var rett og slett slitsomt. Hoppet noe værre på de som bar jenta vår, og skulle absolutt opp i ansiktet hennes, hjalp ikke at han fikk snuse på en fot eller noe annet, han ble rett og slett aldri ferdig med å snuse og hilse, og når svigermor eller hennes mann bar på snuppa, klynket og bjeffet han, rett og slett sjalu. Hunden er ungen til svigers og bortsjemt. Likte ikke å være der med jenta vår som er så lita, så det blir lenge til neste gang. Vet ikke helt hvordan vi skal få til dette. Svigers får heller komme til oss.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå