Gå til innhold

trening-motivasjon


Carro og Oscar

Anbefalte innlegg

Hei!

Er det noen som har noen gode tips på hvordan man kan holde motivasjonen opp til å trene såpass mye at det ikke blir så skrekkelig tungt....

Jeg hater virkelig å trene å merker at jeg er veldig flink til å "lure" meg selv med gode unnskyldninger for å skulke unna... Noen som har noen gode råd? Hvordan har dere andre klart det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du noen du kan trene med? Jeg klarer bare å komme meg på trening hver dag fordi jeg har to venninner å trene med, det hjelper masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett av fast tid du skal trene, også om du skal gjøre det på egen hånd.

 

Ikke tren knallhardt, å bli varm og svett og ikke helt utslitt er godt nok. Tidligere prøvde jeg å trene skikkelig hardt når jeg først hadde barnevakt. Da syntes jeg det var et ork å trene, og gjorde det sjelden. For å ta meg som eksempel: jeg synes det er lettere å jogge 4 km tre ganger i uka enn 6 km en gang i måneden.

 

Registrer treningen din. Jeg bruker Grete Roede sin vektklubben.no til det. Der kan du registrere de ulike aktivitetene du gjør, og maskinen regner dem om til "trimpoeng" etter hvor mange kalorier du har forbrukt. Det vekker konkurranseinstinktet hos meg å se om jeg klarer å få flere poeng enn forrige uke osv - bra motivasjon! (Må forøvrig si at jeg klønte noe innmari med å komme i gang med registreringen, synes ikke siden er spesielt brukervennlig.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett deg et mål for hvor lenge du skal trene. Jeg har bestemt meg for frem til sommeren iallefall i første omgang.

 

Bestem det deretter for hvilke dager du vil trene og ta frem målebåndet og mål kroppen før du går i gang. Mål deretter en gang i uken og jeg lover deg at du vil se resultatene!

 

Kjøp deg noen gode treningsklær og ikke minst gode sko, det er utrolig hvor mye bedre en føler seg når en er velkledd! ;)

 

Ta gjerne med en venninne men ikke la det stoppe deg dersom hun ikke skal en dag. Jeg gikk til anskaffelse av mp3 spiller og den er med meg hver gang jeg er alene på trening.

 

Varier treningen, jeg trener mandag og fredag styrke, tirsdag og torsdag spinning og onsdag magedans, da blir det hele tiden variert slik at musklene får slappe av mellom hver økt og jeg går ikke lei.

 

Når du har oppnådd det målet du satte deg, ta deg en tur ut på shopping og unn deg noe du virkelig har ønsket deg!

 

Dette fungerer iallefall bra for meg!

 

Lykke til! :o)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...