Gå til innhold

Begynner dere å få en viss rutine ? (om gråt og søvn etc)


Bratsj

Anbefalte innlegg

Har dere begynt å få en viss rutine på ting med baby nå ?

Sånn som når h*n spiser og sover og bades og legges for kvelden ?

 

Skulle så gjerne hatt poden inn i en 3-4 timers-rutine, men han veksler hele tiden på når han har våkentid, så det forskyves hele tiden.

Og de siste dagene har han også knirket og sutret mer og mer, så noen dager sklir bare måltider og sovetider over i hverandre hulter til bulter og alt blir bare rør..

Har begynt med Minifom nå i kveld, håper det skal lette på ubehaget hans så han igjen kan finne søvnen til nogenlunde faste tider, og iallefall sove litt mer enn 5 minutter om gangen..

Det eneste som virker å være nogenlunde konstant akkurat nå er at han sovner for kvelden mellom 23 og 24 og sover til et sted mellom 3 og 4 før første måltid, da sovner han som regel kjapt igjen og sover til et sted mellom 7 og 8.

Men etter det er det ganske uforutsigbart.... for bare 3 dager siden sovnet han igjen etter frokostpupp og sov hele formiddagen i ett strekk, men siste to dagene har han sutret og grått hele formiddagen og først falt i søvn rundt kl 14 (slitsomt !!!)

Så våkner han igjen rundt 17 og holder på med knirk og stress og marking til rundt 21...

Har prøvd å legge ham til oftere, da jeg lurte på om han var sulten, men han bare smatter litt og sovner ved puppen med en gang.

I senga sovner han imidlertid IKKE, der blir det bare styr...

Han klarer ikke holde på smokken selv så jeg løper fram og tilbake og dytter den inn hver gang han mister den...ca hvert 5.sekund...

Har lyst til å begynne å trene nå, men vil de ta imot ham i barnepass på treningssenteret når han er våken og gråter da ?

 

Æsj,...dette var mye rart på en gang...litt kjipt humør på meg i kveld, redd for at poden skal utarte kolikk slik snuppa hadde...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rutine?? Hva er det????? :-)

 

Rutinen her er at ved 21.00 - 21.30 tia så starter det... da er det grining, amming, bleieskift, grining, grining og grining frem og tilbake til kl 01.00 ca........ noen ganger mer. Da sovner hun til slutt i senga si etter 02.00 og sover til ca 06.30. Ammer da også sover hun til kanskje 09.00.

 

Dagene er det ingen rutine enda føler jeg, men hun er da ganske så rolig frem til ca 1700. da er det litt mer styr frem til hun begynner igjen om kvelden.

 

Virker ikke som om hun blir mett nok om kvelden. Har vært hos helsesøster i dag så enten skal jeg pumpe meg så vi har mellom 80 - 100 ml på flaske eller det samme i mme. Dette har vi gjort noen kvelder med morsmelk som hun får når vi ikke "orker" mer om kvelden / natta og etter et sånt måltid sovner hun. Har ikke prøvd med mme enda men det blir kanskje det snart. Ble enig med helsesøster å prøve dette litt tidligere. F.eks når vi legger oss.

 

Håper vi får bedre rutiner etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

 

jeg kan huske med min første at det tok noen uker før hun kom inn i en rutine,hvor hun var mere våken på dagen og var rolig om natten.

 

men med dags rutinene, formiddagssøvn og mat, så kunne hun holde samme rutine i 4-5 dager,for så å forandre på dem selv.

enten ved å sove/spise mer,eller mindre.

 

det "beste" rådet jeg har,,,er at du skiller mellom natt og dag,så vill resten nesten komme "automatisk".

at han vill være mere våken om dagen og sove om natta.

men det høres jo ut som om han sover godt om natta.

jenta mi er også oppe 2 ganger om natten for å få mat.

det syns jeg er fint nok,når hun er så liten.

 

syns ikke du skal stresse så mye.

det er selvfølgelig slitsomt når han skriker og er sur.

men det virker som om han har et "ok" sovemønster.

 

kanskje noen andre har noen gode råd til deg?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forresten....

kom på en liten ting.....

 

jeg hadde problemer med elisa i forrige uke.

hvor hun var sur og grinete.

 

da jeg hadde helesøstra på besøk,så viste det seg at elisa ikke hadde tatt på så mye i vekt.

så grunnen til at hun var sur,var fordi hun var sulten,rett og slett..

 

så kanskje du burde få ditt barn veid og sjekket?

 

kanskje han også er sulten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nån daga føles det som om alt går på skinna... andre e bærre tull... Har funnet ut at det bæste e å prøv å få ho tel å søvn i stua før vi går å legg oss... men det kommer ann på magen hennes... Har just bada ho nu... prøva å bad ho litt seinere sånn at om ho søvna orntli så kryp vi tel køys snart... Vil gjerne ha litt rutine snart... det vil ha vært bedre før storesøstra også... ho må jo vent heile tia...men ho e nu utruli snill sjøl om ho masa etter oppmerksomheit... sku bærre mangel, ho har jo hat full oppmerksomhet tel nu så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På dagen har vi ikke så mye rutine enda, men på kvelden er ha våken fra ca 19. 21.30 tar vi kveldsstellet. Så får han mme på kveldene. Så legger vi han på rommet sitt, i senga si ca kl 22. Da sover han til 03-04. Får pupp, og sover til rundt 08-09.

Får bare krysse fingre og tær for at dette varer:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke så mye rutine her heller akkurat...

Hun er litt over 7 uker,og er ofte urolig på kveld.Begynner ofte ved 17 tida,og fra da og utover sover hun bare smådupper.Klarer ikke finne roen...

Og fra kl.21 er det ofte grining og uro pga magen.Hvor lenge hun holder det gående da,er veldig varierende.Noen ganger til 23,andre ganger til 02 om natta.Hun vil heller ikke sove i sin egen seng,så hun sover ofte sammen med meg.

Det er som regel morgen mellom 10 og 11,også sover hun ofte en lang lur fra rundt 12,så noe rutine er det vel.Akkurat i øyeblikket i allefall...

 

Men,gleder meg til det blir fast rutine på legging,og at vi kan få henne til å sovne i sin egen seng...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det ikke rutiner på noe enda... amming og soving i hytt og pine...

Tenkte å prøve å legge han i seng i 8 tiden etter at jeg har gitt han noe mat, og kun amme han inne på soverommet etter det. Så får vi se hvordan det går...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Rutiner...? Hmm, jeg vet ikke hva man skal kalle det til jeg. Prøver å finne et mønster i guttens døgnsrytm og har vel funnet ut at han sover godt mellom 12 og 04:30 på natten (ammer 12,3 og 04:30..cirka...).

Han er litt på og av mellom 04:30 og 07:30, og sover etterpå 3 timer i slengen, med amming og bleieskifte innimellom, frem til klokka 15-16!

På ettermiddagen er det på nytt en del på og av...men med masse soving. Han våkner til (samme tid som i magen) skikkelig for første gangen på hele døgnet cirka 20:30...!

 

Han sover mye, så jeg skal ikke klage! Men...(alltid et men..)...han er alltid mest opplagd og pigg, når jeg er som mest trøtt! (=kl 21-22)

 

Men han skal få lov til å styre hverdagen min en god stund til. Jeg tror at om vi tar det litt som det kommer, så blir vi ikke så frustrerte heller. Står vi der med skjemaet i hånda, og poden våkner når han "burde" sove, så skjer det fort noe negativt oppe i hodet vårt...

 

Vær forberedt på at dagen (hver dag!) sannsynligvis blir kaotisk og at du ikke får mye gjort - ta det som bonus hvis det ikke blir så aller verst allikevel! :o)

 

Nå våknet Lillemann i vogna si, kanskje han fikk snø på nesa si! Jaa, det SNØR! (nå er storesøster happy i barnehagen, tenker jeg!)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...