Cmoi Skrevet 10. januar 2007 #1 Skrevet 10. januar 2007 Hei Noen her inne som kan hjelpe meg? Lurer på om man må gå gjennom utredning eller tester for å få hormontilskudd? Hva slags grunn er det for at man eventuelt blir satt på hormontilskudd?
Litenspire *150711*høygravid Skrevet 11. januar 2007 #2 Skrevet 11. januar 2007 Det er mange her inne som kan mye mer om dette enn meg, men jeg dytter det litt opp så får du sikkert svar av noen med mer erfaring. Med hormontilskudd mener du sikkert pergo eller noe? Jeg tror du kan få det av legen din hvis du har prøvd en stund uten å lykkes, og/eller ikke har/ har sjelden eggløsning. Det hjelper for å få igang eggløsning eller for å forsterke den tror jeg.
Cmoi Skrevet 11. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 11. januar 2007 Dytter litt . Lurer bare, har ikke vært til utredning enda, har EL og alt. Haddde vel bare håpet det kunne finnes ei sprøyte eller noe som gjorde oss mere fruktbare, he,he:)
Dolly Duck Skrevet 11. januar 2007 #4 Skrevet 11. januar 2007 Hei! Jeg skal også til utredning på sykehuset. Men ikke før i februar... Jeg fikk Crinone (progesteron) ved forrige graviditet. Dette skal hjelpe deg å beholde barnet. Desverre hjalp det ikke meg, men mange med SA har nytte av dette fordi spiren ikke "slipper så lett taket" med progesterontilskudd. Ellers har jeg grått meg til Pergotime selv om jeg har eggløsning hver måned. Skal begynne kuren ved neste mens om ca to uker. Dette gis primært til de som sliter med å få eggløsning. Men min gynekolog påsto at mine egg var gamle derfor forlangte jeg Pergo for at kroppen skal få en sjangs til å slippe mange egg. Så er kanskje ett av de ok og kan lede til en spire =) Gynekologen hadde aldri hørt om noen som brukte pergotime på denne måten, men jeg fikk det nå iallefall :-O Skader ikke å prøve det man kan. Vi har nå likevel funnet ut at det mest sannynlig handler om manglende blodgjennomstrømming til livmor/morkake hos meg. Dette skal vi undersøke. Men klassisk ved det, er gjentatte MA der embryoet/fosteret bare dør uten å komme ut. Skal bli spennende å se om de finner ut noe. Det verste er jo å ikke vite hva pokker som går galt hver gang... Håper jeg svarte deg på noe av det du lurte på... Lykke til! =)
Dolly Duck Skrevet 11. januar 2007 #5 Skrevet 11. januar 2007 PS Utredningen jeg skal til, er pga habituell abort. Blir gravid hver gang, men den dør mellom uke 8 og 10 hver gang... Noen gir hormontilskudd dersom det er påvist ubalanse, mens andre gir pga alderen din. Dette varierer fra gyn til gyn.
♥ gammel (p)røver ♥ - nå røver Skrevet 11. januar 2007 #6 Skrevet 11. januar 2007 Jeg fikk Pergo uten gråting og med EL hver måned... glemte å spørre hvorfor jeg fikk de, men regner med at EL ikke var sterke nok???? En venninne hade også EL, men ble ikke gravid før Pergoen ga henne sterkere EL! Så nå lever jeg i håpet og har to kurer igjen (som skal tas annenhver måned). Hvis jeg ikke blir gravid innen kur 2 er over skla jeg be om dobbel dose :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå