Gå til innhold

MA++ Celleforandringer

Smula 80

Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd å bli gravid nå i 2 år.

I løpet av de to årene har jeg hatt 1SA og 4MA!!

Siste MA fikk jeg beskjed om at det hadde tatt prøver av "restene" og de viste noen dårlige celleforandringer. De ble da redde for at noen av disse dårlige cellene skulle ligge igjen, (utvikle seg til kreft), så jeg skal liksom vente i 6 mnd før jeg får prøve på nytt.

Med godt mot satt jeg inn en spiral. Etter masse murringer i underlivet valgte jeg å fjerne den.

Så fikk jeg EL, klarte ikke holde igjen, men beyttet sjangsen til "å hoppe på". Det er 3 mnd igjen av vente tiden, men jeg håper det sitter denne gangen. Er litt redd for at sykehuset skal bli sinna på meg.

IKM 20/01 men tenker ikke på noe annet, ser babyer rundt meg hele tiden. Jobber med de også.

Noen som har vært borti lignende?

Fortsetter under...

Stakkars deg, så utrolig trist....!! Kjempetøft å oppleve noe slikt, og så mange ganger!! Synes jeg har slitt nok med mine to spontanaborter, du må være tøff....

Etter en SA og en MA har jeg lest altfor mye på internett om det ene og det andre... Jeg synes det høres ut som om du snakker om blæremola, da får man ihvertfall beskjed om å vente i 6 måneder for å være sikker på at alle restceller er ute og hcg ikke stiger på grunn av vekst i disse - tror jeg. Ikke meningen å leke doktor, men prøv å spør legen din om det kan være blæremola....

Vet ikke hvordan det er å bli gravid etter blæremola, men det finnes jo sikkert råd for det også. Du er nok ikke den første som ikke har klart å vente kan jeg tenke meg ;-) Uansett, masse lykkeklemmer til deg!!!

Så trist å høre om at dere ikke har hatt lykken med dere.... Ord blir så utrolig fattige!!

Når det gjelder celleforandringene, så høres det jo litt ut som blæremola, men da er det veldig rart at ikke legen sa at det var det.

Jeg har hatt blæremola, det ble oppdaget i uke 17 og dette var i slutten av juli. Har tatt blodprøver jevnlig siden det, fordi at med blæremola får man et forhøyet HCG nivå. HCG nivået skal synke og holde seg nede på normalen i 6 måneder før man blir "friskmeldt" og kan prøve å bli gravid igjen. Det tok ca 2 måneder for min del før HCG-nivået sank, og jeg går fortsatt og tar blodprøver. Til sammen vil det ta 8 måneder før vi kan prøve igjen. Dette er en grusom ventetid rett og slett!! Hvis man "bare" opplever vanlig MA/SA så kan man ihvertfall prøve på nytt ganske fort.....

Men som sagt, hvis det hadde vært blæremola, så skulle de ha sagt det, og du skulle gått og tatt blodprøver, så jeg synes det er rart hvis det skulle være det.

Håper det går bra med dere denne gangen!

Klem :o)

Hei!

Når det gjelder celledeling i livmoren, så oppdaget gyn det raskt hos meg. Allerede noen uker etterpå var jeg på sykehuset å fjernet en del av livmortappen.

Riktig nok fikk jeg hurtig behandling for de jeg var med i kreftprosjektet om ny vaksine.

Men 6 mnd var lenge å vente.

Lykke til!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...