Gå til innhold

Noen som har kjent på livmortappen i uke 11-12??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Heldige du som har kjent liv i magen !!! Jeg er et par uker bak deg og skulle absolutt hatt en livstegn.

Ja jeg kjenner .at det ligger litt langt nede... litt ubehagelig. Men nå etterhvert blir magen større og på en måte dras alt opp. Tok det opp med legen i forrige svangerskap og han hadde rett i at problemet forsvant ettersom magen vokste

Annonse

Vil nødig drepe gleden din, Maria. Men det er vel altfor tidlig å kjenne liv så tidlig. Sikker på at det ikke bare var litt luft i magen du kjente? Normalt kjenner man ikke noe før i uke 16, tidligst. Og da er det helst de som har vært gravide før som klarer å kjenne noe.

Og ang. livmortappen. Skal man ikke holde seg langt unna denne, og ikke fikle med den når man er gravid?

Uff... Nå høres jeg ut som en kjeftesmelle... Ikke meningen det.. ;o)

Hei du;)

Både mamma og tre venninner kjente liv før uke 12. Er helt sikker ja, kjenner kroppen min veldig godt. Var ikke luft.hihi. Sarr i sofaen og plutselig var det som en gullfisk stanga hodet sitt to ganger i magen min. Ikke kjent det siden. Legen sa at det vat helt normalt og at det kunne ta flere uker før jeg kjenner noe igjen.

Har ikke kjent på livmortappen før nå, og bare denne ene gangen. Er ikke farlig så lenge man kjenner etter raskt og er helt ren på fingrene. Det har jeg snakka med legen om det også se;)

Fortso at du ikke mente å være en kjeftesmelle.

Jeg har også kjent liv, kjente i går som sommerfuglvinger på innsiden av magen. Og det var absolutt ikke luft i magen, det er helt bombesikkert. SÅ spennende! Har lest flere steder om at man kan kjenne liv så tidlig, men da går det ofte litt tid før man kjenner det igjen.

Eg har og lest at ein ikkje bør "fikle" med livmortappen når ein er gravid - men eg tenker som så at dersom ein er rein på fingrane og neglene er korte (så ein ikkje skrapar seg opp), så er det vel ikkje noko farlegare å kjenne på tappen enn å ha sex...? Og sex er jo heilt ok...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...