Gå til innhold

Fryseforsøk: naturlig syklus vs. ikke naturlig?

Anbefalte innlegg

Jeg fikk beskjed om at fryseforsøket mitt skulle være i naturlig syklus. Jeg har aldri tenkt over alternativet før nå?

Hvorfor velger man å benytte seg av naturlig syklus? Hvis det kun er for å spare kroppen for hormoner, vil jeg gjerne ha hormoner!! Reagerer lite på det.

Er det mindre sjanser da? I naturlig syklus. Fikk beskjed om at jeg da skulle ta el-tester og når den var positiv skulle de sette inn 3 dager etter?? Hvordan vite med sikkerhet at el finner sted da?

Mye mas nå, men hva er vanligst: naturlig eller ikke naturlig?

Og hva har best 'gravid-rate'?

Og hva vil egentlig naturlig si? Ikke progestankapsler engang?

Hilsen en forvirret

Fortsetter under...

jeg skulle også ta fryseforsøk ved naturlig syklus. Skulle ringe inn mens og så skulle jeg komme på UL når det nærmet seg eggløsning. Jeg sulle ikke ta noe hormoner. Til meg sa de at de ser an hvert tilfelle om hva som er problemet med at vi ikke blir gravid

Hei!

Kanskje jeg kan hjelpe deg litt...Jeg skulle ogsaa sette inn paa naturlig syklus i og med at jeg hadde regelmessige sykluser. Jeg hadde ett IVFfoersoek for 1-2 mnd siden, ble ikke velykket og det ble bestemt aa ta i bruk fryseegget. Mensen kom ikke pga alle hormonene fra foerste foersoek. Jeg begynte aa ta oestroegentabletter og det hjalp.Tre dager foer innsetting begynte jeg paa progresteron. Naa er egget paa plass og jeg fortsetter med begge tablettene, ca 10 dager til graviditetstest...!Jeg har ingen symptomer paa noe, merker ingenting...vet ikke om det er ett godt eler daarlig tegn...

Lykke til!

Hvis alt ser normalt ut tror jeg det er like greit å få oppsetting i naturlig syklus. jeg fikk avbrutt ivf pga overstimulering. første fryseforsøk var vanlig og neg.grav.test. ved neste forsøk spurte jeg om å få i naturlig syklus hvis de anbefalte det. pga alle bivirkningene av medisinene. Jeg fikk det og ved us var slimhinnen bedre enn da jeg gikk på medisiner første fryseforsøk. Vel jeg ble gravid ved dette forsøket er nå i uke 23. jeg brukte bare progresteronkapsler i 10dager etter oppsetting.

Jeg var svært glad for å slippe hormonesprøytene i rompa i 14uker etter oppsetting. i tillegg har jeg lest at det er en ørliten bedre sjanse ved naturlig syklus fordi kroppen produserer alle hormonene selv. ellers er det av og til (dog sjelden) at det blir kluss i systemet idet kroppen skal ta over produksjonen av hormoner.

lykke til!

Det er vel både pos og neg sider ved begge måtene...

Jeg har hatt i stimulert syklus, og skal ha det neste gang også.

Fordelen her er at det er mer sikkert at slimhinnen blir tykk nok, og at det ikke er for mange eggposer.

Ved St.Olavs får vi forresten ikke velge, de har så mange pasienter at de må ha kontroll på forsøkene...

Jeg har stabil syklus, og kunne egentlig ha tenkt meg å prøvd uten hormoner, men når jeg ikke får velge må jeg vel bare se fordelene ved hormonbruken:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...