Gå til innhold

Hjelp - trenger råd ! Ang legging...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen vår på halvannet år er et skikkelig B-menneske......

Han er ihvertfall ikke glad i å legge seg - lakenskrekk !

Vi har gode,faste leggerutiner, roer ned tempo god tid før legging, leser bok i stuen, og synger på sengen. Men han kan altså stå og hyle og rope - opp til 1,5 til 2 timer.... sukk..... hele kvelden blir alltid slitsom...

Vi går ut og inn med gjevne mellomrom, og til slutt sovner han av utmattelse. Synes dette er grusomt, vil gjerne bryte mønsteret og bli der til han sovner, men jeg orker ikke, for det tar ofte lang tid og hele kvelden går liksom....

Han har vært veldig bortsjemt med at vi er hos han til han sovner, men har nå prøvd i snart 1 mnd m dette ( !! ) Så fort vi kommer inn, legger han seg ned og er stille, og sier Bæ,bæ - han vil at vi skal synge bæ.bæ, lillelam osv.... Herregud - vi er så lei begge to at vi holder på å klikke.....

Hjelp - noen råd...... :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ojda - dette inlegge skulle være på Småtroll 1-2...

kanskje noen kan svare allikevel :-)

Skrevet

Med mine har jeg satt døra på gløtt, montert opp strykebrettet utenfor så jeg synes, og for en gangs skyld hatt nystrøket tøy . Etter ett par deger flytter jeg meg ut av syne så bare lydene høres. Har funket bra. Snart kan man bare si at mamma må bare på do først, lufte hunden, ta en telefon (barnet har mer forståelse for at mamma må g en at jøre en konkret ting en at hun bare går uten å si hva hun skal)osv, da sover som regel poden allerede når man sjekker, mens han bare ligger og venter på at mamma skal begynne å stryke. Med en av ungen satt jeg og leste ei god krimbok i dørgløtten. Funka for både mor og barn det og. Lykke til.

Skrevet

Huff så mange skrivefeil, du skjønner vel hva jeg mener likevel....

Skrevet

Tusen takk for rådet - stryking var bra .-)

Vi har faktisk også sittet i døren slik at han ser oss - da har jeg tatt med meg avisen/bok osv.. men så har vi et lite nurk til på 14 uker, så det er litt upraktisk å sitte der lenge, særlig hvis mannen min jobber litt sent eller må reise i jobben....

vel - han sovner nok til slutt. Akuratt nå har han holdt på siden kl 1900, og begynner nå å bli sliten... stakkar.. jeg er alene ikveld, og må løpe til og fra.

men takk for rådet .-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...