Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri brukt helseteppe over vogna når jenta mi sover, bare myggnetting. Aldri noe problem. I barnehagen bruker de helseteppe. Hva syns dere om det? Det vil vel komme mindre frisk luft inn? Jeg har først nylig begynt å tenke over det. Lurer på om jeg skal ta det opp. Hun sover riktignok bra.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri brukt det og ville ikke tilate noen andre e å gjøre det mot ungen min heller. Det blir dårlig tilføring av frisk luft og i er man riktig uheldig kan det føre til krybbedød.

Skrevet

di kan jo ha ei lita åpning då??

eller la vær å bruk det vess ikkje du sjøl bruka det???

Skrevet

Jeg ville sagt absolut nei til det....de trenger ikke det, er en tilvenningssak...min sønn har aldri hatt teppe over og han sover supergodt i vogna.

Skrevet

Dette er faktisk det eneste helsestasjonen har gitt meg et skikkelig ja eller nei-svar på. Jeg brukte nemlig å ha det når hun sov også spurte jeg en dag. Og det svarte de nei nei nei på. Fordi det blir for dårlig luft inn til barnet.

Så jeg ville ha sagt fra.

Skrevet

alle barnehagene burde få info fra helsestasjon om at teppe over vogna er en dårlig ting

Skrevet

jeg brukte helseteppe over vogna av og til når hun var liten, MEN bare over halve, og kun som skygge for sola. og ikke over lang tid.

Skrevet

Jeg ville aldri brukt det. Luftsirkulasjonen blir altfor dårlig, husker jeg leste en artikkel om det i avisen for noen år siden skrevet av en barnelege ved Rikshospitalet.

Skrevet

I barnehagen der hvor jeg jobba var de fæle til å legge over vogna, ikke bare helsetepper, men vanlige tepper og dyner osv også.. Jeg synes ikke noe om det! Jeg har aldri brukt noe sånt på sønnen min, han sover bra for det...

Skrevet

jeg bruker det på vogna om hun en å annen gang skal sove ute, dette for hun er så opptatt med alt rundt seg. Men et helseteppe dekker ikke HELE åpningen på vogna, det er åpent på sidene. Et helseteppe har ko en masse huller i også i forhold til et annet som er uten.

Skrevet

Før jeg fikk barn var dette en av tingene en av jordmødrene advarte mot. Både dårlig luft og at det blir som en bakeovn (dette var på sommeren).

Vet ikke helt hvorfor man gjør dette, men ingen babyer trenger å ha det så mørkt når det skal sove i vogn. Kan like godt skille mellom dag og natt fra begynnelsen.

Her i Tromsø er det en skikkelig motesak, ser veldig mange som praktisere dette. Men liker det ikke!

Skrevet

Det er stor forskjell på hvor tett kalesjene er. Bruker det ikke på vår Teutonia for den har stor og dyp kalesj, men på Easywalker som er mer åpen hender det at jeg legger teppe over halvparten av åpningen for å gjøre det litt lunere.

Skrevet

Takk for svar! Ja, skal si fra om dette i bhg i morgen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...