Gå til innhold

Ull eller flis dress til baby?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har brukt fleece dresser når de er små jeg. Nedi vogna og i bilstolen om det er kaldt. Det har holdt mer enn nok i tillegg til dyne/pose. Hva slags bruk tenkte du på?

Har aldri testet ull, for fleecen har holdt bra.

Jeg synes fleece er litt for syntetisk/kunstig, blir klamt for barnet fordi det ikke puster på samme måte som naturfibre.

Jeg anbefaler på det varmeste ullfleece-dressene (100%ull) fra Nøstebarn. Kan sees og bestilles på nett. www.nostebarn.no

Ang. str: har str 74/80 til min snuppe på 10 mnd (9,5 kg) og den er veldig romslig!

www.nostebarn. no, de selger ullklær.

Jeg går 100% for ull, absolutt. Det er ett rent stoff, som verner mot kulde og varme, og isolerer best også. Fleece er laget av kunstfibre, og dermed svært brannfarlig. Ull kan du nesten ikke få satt brann i. Det som er viktig å vite at at hvis det kommer en flamme, feks over ett brennende telys, så tar stoff av kunstfibre, slik som fleece, fyr med det samme, eller det rett og slett det smelter over huden umiddelbart. Det tåler ingenting. Jeg kan godt gå for fleece til en liten baby, for det er lunt og godt. Men til ett større barn, feks en aktiv ettåring - no way!!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...