Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi må ha på lyset i gangen utenfor rommet til lillemann nå, før har han kun skimtet lys fra etg over.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår gutt legger seg på helt mørkt rom hver kveld. Har ikke merket noe til mørke redsel.

Kan jo være fordi han er vant til det fra han var helt fersk i denne verden : )

Skrevet

Vår jente på snart tre er veldig redd for mørket; "det møøøkej (spøker) i jommet og løvej på vinndu"! Så det så!

Skrevet

vår 2 1/2 åring har alltid hatt det mørkt på rommet, inntill for ca to uker siden da fetteren hans på 3 år skulle sove over. de har alltid sovet på samme rom, men vet ikke hva han plutselig har sagt. Nå er det alt lyset på. vi slukker det når han har sovnet, og hvis han våkner om natten, er han ikke redd... har prøvd å prate med han, men han sier bare at sånn er det... vesle luringen

Skrevet

ja. Min har vært mørkredd et års tid.

Var selv EKSTREMT mørkredd da jeg var liten, er mørkredd enda, men det er ikke like ille nå...

Skrevet

Min jente på nesten 3 har vært mørkeredd et halvt års tid. Hum sover med et lite nattlys som vi har kjøpt på Ikea. Det gir et dunkelt lys og lampa er ikke varm

Skrevet

Nei, ikke mørkredd. Hun vil helst slå av alle lys.... Vi slår av lyset på rommet og lukker døren når hun legger seg. Får vel inn en smal lysstripe fra gangen i spalten under døren, ellers er det mørkt.

Skrevet

Det hender han er mørkredd. Hvis han er på et rom og døren blir lukket, og lyset er av, blir han redd. Eller hvis det blåser ute og er mørkt, går han ikke ned fra trappa.

Men han kan fint sove på rommet uten lys og med døra lukket, når det er leggetid. Og går inn i mørke rom for å slå på lyset selv. Kan være med ut å leke/gå i mørket uten at det gjør noe (bare det ikke blåser)

Skrevet

Nei ikke mørkeredd. Liker jo ikke å være på helt mørke rom når han er våken, men når han skal legge seg er det greit at det er beksvart. Ellers ikke redd for å gå ned i kjelleren hvor det ikke er strøm, hvis det er noen voksne i nærheten.

Skrevet

Nei, hun er nok ikke mørkeredd.. men hun må sovne med lyset på... synes det er greit jeg...

Skrevet

Vi gjør som HI, lar lyset i gangen utenfor rommet stå på når han skal sovne. Slukker det når vi legger oss. Før hadde han det helt mørkt, men har har blitt litt mere engstelig for mørket nå (2 år og 5 mnd).

Skrevet

Min gutt er 2 år og 4 måneder og har ikke vært mørkredd tidligere. Han har alltid sovet med lyset slukket og døren lukket.

Men den siste uken har han plutselig blitt redd.

Jeg tror det startet med et mareritt - da ble han livredd og sa at det var en dame på rommet hans. Han la seg til igjen, men ville da ha døren åpen og lyset på ute i gangen.

Så gikk det greiet igjen i noen dager, vi hadde alltid døren på gløtt og lyset på i gangen,men i forigårs og i går var han livredd igjen.

Da var det også snakk om en dame boprte i hjørnet.

Merkelig.

Han var også redd da vi var ute og trillet på fljellet om etetermiddagen, etter mørkets frembrudd - da syntes han det var skummelt og ville ha regntrekket til vognen på, foran fjeset.

Håper inderlig det går over snart - leggingen som alltid har gått så greit var veldig slitsom de siste to dagene.

Skrevet

min gutt er ikke mørkeredd, når han skal sove må han ha det helt mørkt, men om morgen når han har våknet og skal legge smokkene sine inne på rommet sitt,(der det fortsatt er mørkt) tørr han ikke, det er mørkt, skummelt..spøkelser, det har han drevet med i ett halvt års tid. men slår vi på lyset er det greit. da "snakker" han til å med "med" spøkelsene.....morsom liten kar :-)

Skrevet

Jenta vår har siden fødselen sovet i helt mørkt rom, men de siste ukene har hun blitt helt hysterisk når jeg slår av lyset. Hun gråter og vil at jeg skal sette det på igjen, så det ender med at hun sovner med det på. Jeg slukker lyset når jeg legger meg.

Hun har også begynt å våkne mer om natta, og da er det samme regla: lyset må på. Da sover hun resten av natta..

Hun har siden 7 md alder, sovet natta igjennom og vært en engel å legge, men det har også endret seg. Nå er det ut av sengen på null komma niks, og hun bruker halvannen time på å roe seg (selv om vi har kuttet ned på sovingen på dagtid).

Vet ikke om det er et resultat av at hun er mørkredd. Hun elsker å slå av lyset i stua og på soverrommet vårt når vi leker.

Vi får vel se om det går over av seg selv.. kanskje det bare er en periode...?

Skrevet

ja! Sier selv at det er mørkt og redd!

reagerer ofte når vi f.eks. kommer hjem på kveldene og det er mørkt i huset (før vi får slått på lyset)..sier da oj mørkt!

Skrevet

Poden er ikke mørkredd når han skal legge seg på rommet sitt.

Da går det greit at vi skrur av lyset og lukker inntil døren.

Men han tør ikke gå inn på stua (eller andre rom) dersom ikke lyset er på, og han får helt hetta hvis det er mørkt i garasjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...