Gå til innhold

nå risikerer vi å få 6 timer og maks 24 timer på KK!

Anbefalte innlegg

Skrevet

helse Bergen må spare, eller KK må iallefall, så nå kan vi risikere å bli kastet ut av føden/ barsel 6 timer etter fødsel.

det er jo klikket for politikerene. kan neppe tenke meg at jeg er klar for å dra hjem med en 6 timer gammel baby!

spare meg her og spare meg der......grrrrrrrrr.....

hvordan få i gang en underskriftkampanje mot dette på nett?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du!

Ja, ofte jeg også "grrr" på ulike politiske avgjørelser om barn, sykehus og barnehage - men jeg har desverre ingen forslag hvordan starte underskriftskampanje. Men to forslag:

- at du går til den lokale avisa, viser kanskje frem magen din og sier: "jeg og babyen må ut av sykehuset 6 timer etter fødselen!" Kanskje journalister kjøper det??? De kan være like håpløse som politikerne.

- eller setter opp en e-postadresse som vi mødre og fedre kan sende en protest til. ...???

Bare noen forslag.

Foresten! Lykke til da! Jeg skal ikke føde før i august, så jeg har goooooood tid! :)

Skrevet

Ja, det er helt høl i hue at vi skal få sååå liten tid på KK.. Jeg føler meg knapt nok komfortabel med så kort liggetid som andregangsfødende.. Hadde jeg vært førstegangs hadde jeg sikkert fått litt småpanikk.. Ammingen er jo kanskje ikke kommet igang etter 6 timer,, muligens etter 24timer, men i alle fall etter 48 timer... Så man BURDE få mere liggetid..

Men nå er det kniven på strupen,, Helse Bergen kuttes til beinet... jeg vet, for jeg jobber der selv, så jeg ble nesten sagt opp nå.. Er bare vikar.. på femte året der..mellom 10 og 16 vikarer må gå nå,fra min avdeling. *himler med øynene* Jeg var heldigvis en av de få som har jobbet lenge nok til at det var 16 bak meg i køen,, om du skjønner... Griseflaks...

Skrevet

kanskje jeg skulle få satt opp en email adresse ja, det var utrolig lurt. har jeg ikke tenkt på. takk:)

noen må iallefall gjøre noe og det nytter vel ikke sitte å vente på at andre skal gjøre det.

Loise 32: veldig glad for å høre at du fikk beholde jobben din.

jeg vil iallefall prøve å få igang en skikkelig debatt om dette her inne. for kan de gjøre dette i bergen, kan de vel gjøre det alle andre steder også.

velferdsnorge meg midt bak!

Skrevet

Selv vil jeg hjem etter de 6 timene men synes absolutt at damer skal få et lenger opphold en det..!!!

Ikke alle som er klar for å dra hjem så fort...å heller ikke alltid etter er døgn om man er førstegangs!

Skrevet

Jeg er helt enig! Dette er et tiltak som må være fremmet av personer som rett og slett ikke har peiling hvordan det er å føde. Påkjenningen på kroppen både psykisk og fysisk, både til mor og barn. Det å ha tryggheten og å vite at man kan få og får hjelp dersom det skulle være noe, er uvurderlig, og spesielt for førstegangsfødende! Har selv gått gjennom to fødsler og dersom jeg ikke hadde fått mer oppfølging, spesielt med nr. 1 vet jeg ikke hva som hadde skjedd. Hadde kanskje ikke blitt flere enn nr.1...

Men dette er nok ikke noe politikerne har skylden for... Men det er politikerne sin jobb nå å gjøre alt de kan for at dette forslaget ikke får gå gjennom!! Jeg har jobbet noe politisk og kommer til å gjøre det jeg kan for at dette forslaget ikke kommer gjennom. Håper også flere gravide engasjerer seg, det kan være det eneste som nytter!

Skrevet

6 timer sikkert greit nok for dem som vil...men de fleste vil vel gjerne være litt lengre da. Skal visst være ganske greit å lage opprop på www.opprop.no, hvifs noen av dere bergensdamer gidder det vil nok mange av oss støtte dere med underskrifter, i hvertfall jeg!!!

Skrevet

jeg får ikke laget opprop her inne pga feil på datamaskinen min.

tingelingen:

kunne du fått laget et opprop her inne? så skal jeg sørge for å få sendt det videre.

Skrevet

Var på omvisning på UNN på tirsdag, og da blei vi og ortalt om 6 timers regeln her, så fremst det ikke skjer nåkka spes, som gjør at vi må være lenger.

Men vi blir da flytta ned til barselhotellet.. Å der kan vi være opptil fire daga. Pappa kan og være der, men han må vi da betale 245 kr pr døgn..

Men man slepp iallefall å dra hjem me engang.. Hadde ikke makta det trur æ... Himmel, æ vet jo ikke engang ka æ ska gjøre me den lille skatten engang...

Skrevet

Jordmoren min ble intervjuet over telefon av BT (eller var det BA) mens vi hadde time i dag, så de gir seg ikke uten kamp tror jeg! Hun var mildt sagt lite fornøyd med tingenes tilstand...

Skrevet

Høres rett og slett hårreisende ut! Men hele helse-Norge er jo på hell virker det som. Tilbudet blir dårligere jevnt over!

Skrevet

Fy søren! Dette er hårreisende. Skal snakke med jordmor imorgen om fødselen. Må si jeg vurderer Voss nå, om det er mulighet for å få ligge der litt lenger. Er bare en times kjøring, og kan hende det går greit da.

Jeg er IKKE klar for å være så kort tid på føden, nervøs nok som det er for dette her jeg...

Skrevet

Skal selv føde på Voss og på sidene der står det at den normale liggetiden er 5 dager. Tror du de forandrer på dette nå i forbindelse med det som skjer i Bergen? Er førstegangs og må bare si at jeg tør IKKE ta med gullet hjem etter 6 timer! Kjenner jeg blir usikker og redd bare ved tanken..

Skrevet

må si at jeg selv sitter å vurderer voss. og så sitter jeg faktisk her å lurer på om alle gravide bergensjenter ( og omegn) sammen med deres menn kunne tenke dere å være med å demonstrere neste onsdag. (lager en egen link på det senere i kveld og når jeg har fått undersøkt hvor møtet skal være...)

så min samboers mormor i dag sa ( gammel politiker hun;) )

kvinnekroppen heles ikke noe fortere etter en fødsel i dag enn den gjorde for 50 år siden, og da hun ønsket å reise hjem etter 4 døgn på barsel, ble hun frarådet dette på det sterkeste av sin lege. den gang lå de i 11 døgn....

man trenger kanskje ikke 11 døgn, men vi trenger mer enn 6 timer....

og hvis noen ønsker å reise hjem etter 6 timer eller 1 døgn så må de jo få lov til det, men gi oss iallefall valget!

ååå...kjenner jeg koker.

Skrevet

http://www.underskrift.no/

Gå inn her å lag egen underskriftskampanje her,les om hvordan du går frem,til flere jo bedre!!Stå på,jeg lover å skrive under på dette på siden,for det er vist meningen du skal ta kopi å skrive ut så levere dem til dem som kan gjøre noe med saken.

Skrevet

Politikerene skulle få opplevd det selv!!

Det og bli kastet ut etter 6 timer er helt umennskelig!!!

Skrevet

jeg kommer til å nekte å reise hjem jeg!! Hvilken idiot er det som har funnet ut den regelen liksom??Kan jo umulig ha så mye mellom ørene!!!!!

Nei de får ikke meg ut så fort..:(

Skrevet

Helse-Vest skal ta avgjørelsen i forhold til det forslaget som er fremlagt (sparing av 21 mill. og over 35 årsverk) den 17. januar. Personlig har jeg ikke troen på at det vil være mulig å få gjennom et slikt forslag. Det ville være mer enn uforsvarlig. Forslaget er nok mer ment (forhåpentligvis!) som en provokasjon for å få oppmerksomhet rundt Helse-Vest sin situasjon og deres håp om mere penger.

Uansett skulle vi fått til en underskriftskampanje. Noen som har tatt på seg oppgaven å starte dette? Skulle også gjerne gått i demonstrasjonstog, men har termin den 15 så hvet ikke helt om jeg er klar for det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...