Anonym bruker Skrevet 10. januar 2007 #1 Skrevet 10. januar 2007 jobber på travel post på sykehus? Hadde tenkt og jobbe fult til permisjonen begynner, men det er så travelt på jobben og så mye "løping" hit og dit" at jeg makter ikke lenger. Så måtte krype til korset og bli sykmeldt 50%. Er vel litt med at en som helsepersonell ikke skal vere "syk" også, er ikke helt konfortabel med at jeg er sykmeldt")
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2007 #2 Skrevet 10. januar 2007 Hei! Nå er ikke jeg lege ennå, men legestudent. ;-) Ville bare si at jeg synes du skal la deg sykemelde med god samvittighet! Leger er jo godt kjent for å ikke være særlig flinke til å gå til legen, og jeg tror ikke det er så annerledes med graviditeter. Men faktum er jo at kvinnelige leger har akkurat like forskjellige svangerskap som andre kvinner, og kan oppleve like mye plager. Man er ikke spart, selv om man er lege! Og ikke trenger man å være noe "flinkere" heller. ;-) Jeg har 6 uker igjen til termin nå, og har vært veldig heldig i svangerskapet, har sluppet de store plagene. Og det var jeg særlig glad for under praksisperioden i høst! Jeg vet godt hvor stressende det kan være på en sykehusavdeling, ofte veldig stort arbeidspress. Synes du skal fokusere på hvor lenge du klarte "å stå løpet"! Jeg er sikker på at de andre på avdelingen har forståelse for at du har behov for å trappe ned litt nå. Lykke til videre i svangerskapet! ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå