Gå til innhold

ÅÅÅÅ holder ikke ut kvalmen... (litt laaaangt)

Anbefalte innlegg

Er bare 5 + 3, og i dag har jeg vært noe helt sinnsykt kvalm... andre som har blitt kvalme så tidlig? Har gått å vært litt småkvalm i ca 1 uke, men da har det gitt seg utover dagen. I dag stod det på for fullt hele dagen på jobb og jeg hadde kjempeproblem. Fikk ikke i meg en matbit hele dagen heller. Fikk spist litt middag, men nå er kvalmen igang for fullt igjen....

Hva skal jeg gjøre??? kommer aldri til å holde ut i 3 mnd jeg!!! Og har bare jobbet der jeg er i rett over 2 mnd, er midlertidig ut april og har veldig lyst å fortsette der videre! Kan rett og slett ikke bli sykemeldt heller!!

Var på apoteket i dag, men de ville ikke selge meg ingefærkapsler engang, og anbefalte heller ikke seaband fordi det kunne ha negativ effekt på fosteret! Har legetime først neste fredag, og det er leeeenge til. er jo ikke akkurat mye han kan gjøre heller da...

Hva skal jeg gjøre? er i ferd med å bli gal!!!!

Fortsetter under...

Skjønner godt hvordan du har det - sliter med kvalme, jeg også. Hadde nesten glemt hvordan det var... (venter nr 2:-))

Prøv å småspise ritz-kjeks eller knekkebrød gjennom dagen. Jeg synes det hjelper å spise små, men hyppige måltider.

Lykke til! Og hold ut - det er verd det!!! :-)

Hei!

prostafen reisesyketableter er helt greit å bruke.

Jeg leste det her inne ringte legekontoret og fikk bekreftelse over telefon at de kan brukes.

de dagene jeg skal på jobb, setter jeg på vekkerklokken en time to tidligere, tar en slik og sover til jeg skal stå opp, da har de begynt å virke.

Jeg er nå i uke 10, var konstant kvalm fra uke 4 med oppkast og det begynner å roe seg nå.

Lykke til videre i svangerskapet:)

Tenk at du bare har i underkant av to mnd igjen til 2 tri og da bedrer det seg jo for de fleste:) Prøv også å drikke litt melk(to slurker skummetmelk, vet det høres ekkelt ut men...) maaaange ganger gjennom hele dagen, holder blodsukkeret oppe. Hjalp meg veldig og i slutten av uke 9 var kvalmen så og si borte. God bedring, vet hvor ille det kan bli men det er verdt det:)

Takk for tips, har kjøpt ingefærøl i håp om at det kan virke... sendte også mannen min på vaktapoteket isted å kjøpe seaband... har de på, men merker ikke akkurat noen bedring. Stod de skulle virke etter få minutter men... beholder dem på alikevel jeg - kan jo hende de virker etter hvert?!

Godt å høre at det kan bedre seg allerede i uke 9 - 10--- da er det jo "bare" 3,5 uke igjen...

Er det forresten forskjell på dager? mindre kvalm noen dager?? Så langt har det bare blitt verre for meg, men det kan jo ikke bli veldig mye verre nå så..

Annonse

Ja jeg synes det var veldig stor forskjell på dagene, kunne ha tre-fem grusomme dager for så å være mye bedre et par dager. Dette er sikkert individuelt altså! Men krysser fingrene for deg at seabandet begynner å funke snart, man blir dødssliten av å være så kvalm.

Takk og lov, da bare velger jeg å tro at det blir sånn for meg og =) Kan jo hjelpe oss med å holde ut det... en dag eller to å samle krefter på!

Føler jeg er kvalm når jeg sover også - så sover dårlig og drømmer ekle drømmer. Er ofte kvalm i drømmen også, og våkner grytidlig (rundt 5) av at jeg er kvalm... =( Pyton altså - hadde liksom forestilt meg at det å være gravid var helt fantastisk jeg.... er jo det altså - men kunne godt vært foruten kvalmen!! Tenkte liksom ikke på at jeg kunne bli dårlig... hehe =)

Har du sjekket at armbåndene sitter riktig på?

Min erfaring er at hvis de ikke sitter på rett sted blir jeg nesten dårligere enn uten!

Ellers er mitt beste råd å spise, litt hele tiden. Selv om du ikke er sulten. Hvis du klarer å få i deg noe hjelper det faktisk på kvalmen!

Bixit-kjeks er veldig bra. De smaker ikke så mye, men inneholder litt sukker og fiber som er bra for boldsukker og fordøyelse.

Pass også på å sove nok. Jeg trenger nå ca 10 timer om natten + 1 time om dagen.

Prøver jeg å trekke ut tiden før jeg legger meg blir jeg dårlig.

Jeg er nå 10+2 og er ikke lenger dårlig hele døgnet. Ikke kaster jeg opp hver dag heller lengre. Det er en utgang på det, men det har vært noen gufne uker frem til nå!

Jeg ønsker deg lykke til, og sender deg en trøsteklem.

Ingen fortjener dette som vi må gå igjennom!

((klem))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...