Gå til innhold

Redd for å revne igjen ved neste fødsel

Anbefalte innlegg

Jeg har en sønn på 8 mnd og revnet en del under fødselen. Ikke total ruptur, men dype rifter. Måtte sy mye, tror jeg lå i nesten to timer og ble sydd av tre forskjellige... Synes dette var det verste ved fødselen - og er redd for at dette vil skje igjen, og kanskje enda verre neste gang. Er det noen som vet om man har økt fare for å revne igjen og verre dersom man revnet ved første fødsel? Begynner å tenke på å få en til men er bekymret for dette. Hadde mye plager etter fødselen p.g.a. stingene.

Fortsetter under...

Du kan velge keisersnitt neste gang. Mener du har rett til å velge dette selv, nye regler.

Jeg vurderer det selv hvis jeg skal føde en gang til. Har ikke hatt plager med sting selv, men en hel del andre plager relatert til fødselen.

Personlig vet jeg ikke om jeg stoler nok på at jeg får den hjelpen jeg trenger dersom jeg skulle få fødselskader igjen.

Husk at det er du og ikke lege/jordmor som må med evt "skader" etter fødselen.

Hei

Jeg hadde en tøff fødsel med store skader - som heldigvis grodde godt igjen etterpå.

Likevel sa legen tl meg at jeg hadde et reelt valg før en evnt fødsel neste gang. Forsto det slik at det kunne være uheldig å føde vaginalt en gang til, dersom jeg fikk en tilsvarende rift en gang til.

DET tar jeg ikke sjansen på. Keisersnitt neste gang - selv om def ikke er en lettvint løsning.

Hei. Jeg vet ikke hvordan det er med revning i forhold til ny fødsel. Men jeg vil si at jeg ble klippet mye ved fødsel nr 1, og kun fikk en liten rift ved fødsel nr 2. Men du bør vel uansett diskutere det med lege/jm, og evnt forhøre deg om mulighetene for ks.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...