Gå til innhold

Kan jeg reise fra baby som ikke tar noe annet enn pupp.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er invitert til pappas 50 års lag neste helg, men snuppa her på 6 mnd nekter å spise noe annet enn pupp.

I forrige uke prøvde jeg en hel dag å få hun til å ta flaska. Da tok hun flaska faktisk etter 6 timer uten pupp. Men det var så grusomt for meg. Hun var jo tydelig sulten og skrek masse. Vet ikke om jeg orker at hun skal ha det sånn flere ganger.

Hva ville dere gjort?

Jeg kan vel ikke bare reise også satse på at hun tar flaska til slutt? Er svigemor som skal passe og vi skal være borte ett døgn...

HJEEEEELP!!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes ikke du skal reise før hun er vant til å ta flaska. Det kan bli forferdelig for både babyen og svigemor.

Men dere kan jo øve litt hver dag, så kanskje hun tar flaska til slutt.

Lykke til!

Skrevet

nei det synes jeg ikke at du skal gjøre

du kommer uansett til å tenke på henne hvert sekund uansett

Skrevet

Jeg har også ei jente som ikke tar annet enn pupp. Har du prpvd andre muligheter enn flaske? Avent tutekopp med myk tupp, for eksempel? (Koster ca 50 kr på dagligvare). Den har håndtak og er morsom for snuppa å utforske litt for seg selv mens hun sitter i vippestolen, f.eks. Ta i litt mm eller kokt vann og se om hun får noen interesse for den. Ellers kan du jo prøve å lære henne å drikke fra vanlig kopp. Det prøvde jeg med snuppa mi, og hun klarte det faktisk ganske bra, selv om det var første gang vi prøvde. Ble en del søl, men noe gikk ned også. Lykke til!

Skrevet

Hvis du ikke får henne til å ta flaske innen neste helg, kan du ikke ta med snuppa da? må være litt kjedelig for faren din at datteren hans ikke kan komme i 50-årsdagen? Ellers kan jeg av egen erfaring si ay det ikke nødvendigvis er krise omdet går 6 timer fra ett måltid til et annet, det skjer relativt ofte her selv om hun bare får pupp(er 3 mnd)... håper du finner ut av det, hun må jo begynne med fast føde snart...

Skrevet

Tror nok ikke jeg hadde gjort det, men dere kan jo trene litt hver dag og hun får kanskje litt annen mat også, og det hjelper jo hvis hun plutselig nekter når du er borte. La noen andre prøve å gi henne flaska, de tar den som regel lettere da. Du kan ikke ta henne med deg da?

Skrevet

hadde aldri dratt uten baby!

Ta med baby da vel kos for bestefar å få med barnebarn på 50årsdagen eller?

Hvis faren min skal feire 60årsdagen sin kommer han til å ha barnebarnet sitt øverst på gjestelista!

Skrevet

Før jeg skulle være en natt borte fra tulla øvde vi på flaske en uke med et par måltider om dagen, gikk 3-4 dager før det fungerte. nå får hun alltid ett måltid om dagen med flaske (pumper), for å holde "teknikken" vedlike:)

Skrevet

prøv først å dra ut av huset å la noen andre gi henne flaska.da kan det tenkes hun vil ta den.lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...