Anonym bruker Skrevet 10. januar 2007 #1 Skrevet 10. januar 2007 Jeg lurer på om jeg har fått UVI. Jeg er i 35. uke. Men jeg er ikke sikker på om det er det, det svir litt nede, men ikke når jeg tisser, så det kan ha kommet fra sex. (Noen ganger jeg hovner opp så mye nå, at det blir litt sårt i løpet av dagen med gåing og sånn) Men hvis det er UVI, kan det være farlig? Går UVI over av seg selv, eller må man til lege dersom man har det? Jeg har aldri hatt det før, så vet ikke hvordan det "kjennes" ut...
marikatte *i ammetåke*;) Skrevet 10. januar 2007 #2 Skrevet 10. januar 2007 UVI skal behandles med antibiotika, kan være skummelt om det går oppover i systemet og bli nyrebekkenbetennelse, så du bør bare tisse i et glass og levere hos legen til sjekk.
Taram har gutt&jente Skrevet 10. januar 2007 #3 Skrevet 10. januar 2007 JA! Ubehandlet uvi kan spre seg oppover og gi nyrebekkenbetennelse, og foruten det kan det fremkalle rier og tidlig fødsel. Det skal behandles med antibiotika! Dra på helsestasjonen eller til legen din med urinprøve i morgen så de kan finne ut av det.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2007 #4 Skrevet 10. januar 2007 Hvor fort kan det skje da? Den nyrebekkenbetennelsen? Jeg skal til legen på mandag nemlig, burde ikke det holde? Siden det ikke svir noe når jeg tisser og sånn, jeg trodde det var det som kjennetegnet UVI? Men det er kanskje ikke det?
marikatte *i ammetåke*;) Skrevet 10. januar 2007 #5 Skrevet 10. januar 2007 Om du har mulighet ville jeg sjekket det i morgen alt jeg, for UVI kan utvikle seg som sagt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå