Gå til innhold

ikke noen koselig opplevelse.

Anbefalte innlegg

Skrevet

lenge siden jeg har vært her inne nå, mye som har skjedd siden sist.

jeg fikk kraftige smerter den 20 desember og blødde kraftig, var da i uke 13.

kom på sykehuset og de tok ul, der så jeg den lille sprelle og hjerte som slo. hun mente da jeg hadde kommet inn for tidlig, så jeg ble lagt inn og måtte faste for en utskrapning mest sansynelig seinere den dagen. grunnen var at jeg hadde åpen mormunn og da var det umulig at den kunne klare seg med så kraftig blødning.

hun mente alså at jeg bare skulle vente på at hjerte skulle stoppe så de kunne ta en utskrapning, det var helt forferdelig og få beskjed om rett etter at jeg nettopp hadde sett på den lille stakkaren.

utrolig nok begynte smertene og avta utover dagen, og blødningen ble nesten borte.

ble sendt hjem neste dag, med den lille fremdeles inne i magen. deilig følelse og en fin julegave.

har nå vært på ny ul, og alt står bra til, men har begynt og få mye mørk blødning og er litt engstelig for at det skal bli mere og friskere.

krysser fingre og bein nå og håper den lille vil holde seg inni der i ca 24 uker til.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

uff så ekkelt!

Hvis du blør må du komme deg på legevakten og inn på ny UL. Du skal ikke blø nå.........

Håper virkelig at det er falsk alarm siden du ennå ikke har smerter.

Krysser fingrene for dere!

Klem fra

Skrevet

ville bare ønske dere lykke til..si fra hvordan det går da.

Skrevet

Uff, dette hørtes ikke noe greit ut nei. Hadde jeg vært deg hadde jeg ringt føden med en gang og fått kommet inn til en skikkelig undersøkelse igjen. Det er jo mye som kan skje, kanskje er du av de som har en så svak mormunn at du må ha liggende svangerskap eller må "snurpes" sammen litt med nål og tråd for å holde på den lille.

Ønsker deg masse lykke til, men du, ikke gå hjemme og engst deg syk, de MÅ faktisk ta deg inn hvis du ringer og føler noe er galt. Er du som mange andre emosjonelle gravide som heller legger på og griner litt enn å stå på kravene dine så få noen til å ringe for deg, noen som deler engstelsen din, mannen din ,mamman din eller svigermor.

Håper alt går bra for deg og den lille!

Skrevet

lykke til! håpe d går bra! krysse fingran for dæ!

Skrevet

koselig og høre fra noen nå og føler jeg trenger lykke til. har ikke fortalt noe lil familien enda om den lille,regner med at de tror jeg bare har lagt på meg litt. har ringt til sykehuset og de sa det bare er gammelt blod og at jeg kan blø i opptil flere uker. ikke noe morsomt. har 4 barn fra før og ikke hatt noen blødning de andre gangene, kanskje tatt det litt for hart den gangen her.

Skrevet

Er det mørkt blod som kommer nå, eller BRUNT???

Brun utflod/blødning er mest sannsynlig gamle rester...

Syns jo det er merkelig at de ikke vil se på deg igjen, hvis livmormunnen har åpnet seg ved en tidligere anledning... Hmm...

Huff, føler med deg.

Skrevet

det er mørkt blod nå, men begynte med brunt.

var på ul for noen dager siden og da var alt bra men det var mye blodrester som de syntes var rart ikke hadde blitt borte. alt jeg fikk beskjed om da var at det ikke var noe de kunne gjøre med det, ikke noen oppfølging. dette var på ahus.

er glad jeg har fått fødeplass på ullevål.

Skrevet

Rinf Føden på Ullevål du. Siden detr erder du har fødeplass.

De er mye flinkere med problematiske graviditeter på Ullevål. På Ahus har de en tendens til å si at kom tilbake etter uke 23 for da er det mulig vi kan redde den, men de har jo ikke prematuravdeling der så hv aer vitsen da?

Ring Ullevål du og få time til ny UL , bedre m,ed en for mye for at du skal slappe av, stress er ikke bra for dere , vet du.

Lykke til

Skrevet

har tenkt på det, fått time den 25 januar, men det er jo litt lenge til. på ahus sa de at det er ikke noe de kan gjøre hvis det blir blødning siden jeg ikke er lengere på vei. er jo i uke 17, må jo være noe de kan gjøre da?må nok prøve og roe meg ned noen hakk og se om det blir noe bedre. elers så er det ikke langt til ullevål.

Skrevet

Hvis det faktisk er noe galt med den lille, og det går galt, er d nok desverre ikke så mye de kan gjøre nå så tidlig...

Men hold deg mest mulig i ro så lenge, og se om ikke blødningen stopper opp.

Syns jo de kunne gjort en GU og sett hvordan d så ut da :/

Hadde nok vært superstressa jeg også om jeg var i din situasjon.

*trøsteklem*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...