Anonym bruker Skrevet 10. januar 2007 #1 Skrevet 10. januar 2007 der slutter fordelene. Synst den forstyrrer søvnen til barnet. Den detter jo pokker meg ut hele tiden. Vurderer å ta bort hele møkkasmokken før det er avhengighet på alvor. Jeg nekter å bli vekket 20 ganger på en natt for en smokk!
Gjest_1001 Skrevet 10. januar 2007 #2 Skrevet 10. januar 2007 Hehe, teipe den fast Neida Jeg gav meg med smokk til min når han var tre mnd, han trengte den ikke lenger, var ikke interessert på dagtid, kun bittelitt på natten. Når jeg kuttet den ble alt mye bedre for da fant han ut at han ikke trengte smokken for å sovne, og lærte da å sovne selv. Om han våknet om natten, ventet jeg 2-3 min før jeg gikk bort og da var han som regel sovnet igjen
-carina- Skrevet 10. januar 2007 #3 Skrevet 10. januar 2007 Det går visst ann å få kjøpt et "smokketroll" som gjør at smokken ikke detter så lett ut... Men jeg har dessverre ikke linken dit, kanskje noen andre her har! Gutten min bruker mye smokk, men han spytter den ut selv etter at han har sovnet. Trenger den bare til innsovning, våkner ikke i løpet av natten av at den har fallt ut.. )
Fødemaskinen Skrevet 10. januar 2007 #4 Skrevet 10. januar 2007 Superlim er mitt forslag, funker som bare det:) Gutten min begynner å miste interessen for smokken nå, er 3 mnd gammel. Så forhåpentligvis slutter han med den uten så mye pes.
pastasalat Skrevet 10. januar 2007 #5 Skrevet 10. januar 2007 Hmmm.. Interessant. Min sønn er to mnd nå og vi vurderer å gi smokk fordi han sutter på knokene. Har prøvd litt, men han vil ikke ha den foreløpig i alle fall. Tenkte det var bedre han tok smokk i stedet for å finne tommeltotten. Han sovner alltid greit uten smokk så jeg bør kanskje ikke gi smokk?
-carina- Skrevet 10. januar 2007 #6 Skrevet 10. januar 2007 Jeg vet at enkelte har problemer på natten fordi de må "løpe" og putte inn smokken hele tiden. Det problemet har som sagt ikke vi. Men vi har en gutt med voldsomt sutte-behov, så for oss har det vært veldig greit å bruke smokk nesten fra første stund. Jeg bruker også smokk for å unngå at han skal finne tommeltotten...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå