Gå til innhold

Når hører jordmor/legen hjertelyden til barnet?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tror det varierer. Noen leger/jordmødre vil ikke prøve å finne hjertelyden før det har gått en god stund (ca 15 uker.) Men, jeg har fått høre det i uke 12 med andre mann. Prøvde også en duplo av en venninne i uke 11 og da hørte jeg også hjertet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer litt, alt etter hvor vant de er til å lytte og hvor bra utstyr de har. Med doppler skal en kunne høre det ganske tidlig. Jeg var på kontroll hos legen i går. Er i uke 12, men legen ville ikke lytte. Han sa det var vanskelig å høre hjertelyden foreløpig, og at dt ville være mer skremmende for meg om han ikke klarte å finne den.. Vet at ei venninne fikk høre hjertelyden med doppler da ho var hos legen en gang omkring uke 10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. lur litt på det sjøl... sist eg va gravid så hørt di det når eg bære va 11 uke på vei, men det va vesst tili.. sa dem...

no e eg 11 uke, å fikk ikke hør det tell legen i går.. lgen min sa i går at man bruk å klar å hør hjerte sånn rundt uke 13...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEg har hørt begge mine i uke 11. Men vet at en del leger ikke prøver, i.o.m. at det kan skape uro om man ikke finner lyden. Fra uke 15 skal de finne den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...