nurk ønskes Skrevet 10. januar 2007 #1 Del Skrevet 10. januar 2007 Hei hei 82-mod! Hvordan går det med deg? Hadde du en fin jul og en bra start på det nye året? Kanskje du har noen gode nyheter å fortelle...? Vi hadde en flott juleferie og kosa oss kjempemye ) Nå er vi bare spent på hva vi får høre på tirsdag når jeg skal til legen... Da tar vi fatt på utredningsprosessen... Gleder meg litt nå til å komme igang... ) Når er det du skal til legen? Husk husk; nytt år, nye muligheter ) Nyttårsklem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7730407-82-mod-nicket-er-du-der-godt-nytt-%C3%A5r/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 17. januar 2007 #2 Del Skrevet 17. januar 2007 Hei hei. og Godt Nyttår til deg også Igår var jeg på konsultasjon hos legen min. Jeg fortalte henne alt. To år uten p-piller. Ingen kjønnssykdom på noen av oss. Regelmessig mens og ingen unormale plager på noen av oss. Så da tok hun celleprøve og div av meg, og en del blodprøver for å finne ut om alt er i orden. Hvis alt er OK sender hun prøvene til sykehuset om to uker og etter det blir vi innkalt til en sjekk. Samboer'n er litt skeptisk til hva slags prøver han må ta. Kan forstå det, men hvis vi skal finne ut av dette må det gjøres. Endelig i gang. Håper virkelig ikke det går så langt som at vi må ta utvidet forsøk i privat sektor. Det kan fort bli dyrt. Jeg er jo ung og frisk som legen sa. Jeg er redd, men nå er det heldigvis andre som kan ta over kontrollen litt. Ikke annet jeg kan gjøre nå. Huff... Men jeg ser jeg har litt lyserosa utflod innimellom nå. Ble litt nervøs... men det har jo skjedd før så er vel ikke noe galt. Hadde EL i helgen så det er bare å prøve å slappe av - og vente nå... Er ikke lett men vi får bare prøve. Hvordan gikk det med deg hos legen? Vi har hatt en fin julefeiring. Fikk en nydelig alliansering av min kjære. Og nyttårsaften feiret vi rolig med litt champagne. Har vært deilig med litt fri Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7730407-82-mod-nicket-er-du-der-godt-nytt-%C3%A5r/#findComment-7821073 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nurk ønskes Skrevet 18. januar 2007 Forfatter #3 Del Skrevet 18. januar 2007 Hei igjen! Jeg var også hos legen på tirsdagen, og gjorde akkurat det samme som deg. Hun tok celleprøver og kjønnssykdomsprøver for hun mente at man måtte ha prøver av nyere dato før man ble henvist til kvinneklinikken. Så var jeg på sykehuset å tok blodprøver i går, så da er det bare å vente på resultatene... Vi skulle nå vente på resultatene også skulle vi bli innkalt til kk... og legen anbefalte at vi skulle lese alt vi kommer over av informasjon om infertilitet slik at vi er forberedt på møtet med kk... Hun hadde erfart at mange kom derifra og var meget frustrert på grunn av dårlig mottakelse og informasjon... Vi burde forberede spørsmål på hva vi lurer på, for vi burde ikke forvente at vi ville bli fortalt ting... huff..., jeg blir litt paff av sånt..., men er jo greit å vite at man bør forberede seg godt slik at kanskje skuffelsen og frustrasjonen blir begrenset... Det er litt godt å være igang nå ja... så får vi bare vente å se hvordan livet forløper seg videre ) Ha en fin dag og lykke til med denne IKM! ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7730407-82-mod-nicket-er-du-der-godt-nytt-%C3%A5r/#findComment-7836334 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 18. januar 2007 #4 Del Skrevet 18. januar 2007 ok. dette sa ikke min lege noe om til meg. Men så måtte hun også innrømme at det var en stund siden hun hadde vært borti dette - hvilket jeg kan forstå for hun har mest godt voksne pasienter (eldre). Men takk for tipset, da kan jeg forberede noen sp.mål selv. Hva slags sp.mål f.eks er det snakk om? Hvor mye kostnader og hva vi må gjøre hvis vi er sterile? Er litt redd må jeg innrømme. Jeg fikk ikke konkrete svar på hva som skjer på sykehuset, men forsto det slik at jeg må ha innvendig røntgen (ultralyd) for å se at alt er i orden? Jeg vet egentlig ikke hva jeg skal spørre om siden vi ikke vet så mye om det. Eneste er hva som skjer og hvor store sjanser vi har og om jeg i det hele tatt KAN bli gravid. Ja, IKM er rundt hjørnet. 8 dager til jeg venter mens nå. Vi får krysse fingrene Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7730407-82-mod-nicket-er-du-der-godt-nytt-%C3%A5r/#findComment-7842033 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nurk ønskes Skrevet 19. januar 2007 Forfatter #5 Del Skrevet 19. januar 2007 Kan hende at det bare er de på kvinneklinikken her som er meget dårlige til å gi informasjon, men jeg tenker at det kan jo være greit å forberede seg litt på hva man ønsker å vite. Når det gjelder hva som skal skje der, det vet jeg rett å slett ingenting om... Vi får innkalling sammen, jeg og samboer. Jeg tror kanskje legen min var litt usikker på hva som skulle skje første gangen, for hun nevnte både samtale, undersøkelse av meg og prøve av min kjære... Vet ikke om alt blir å skje samtidig.., blir jo spennende... Trur du har litt lengre sykluser enn meg, for jeg har IKM om 4 dager, men hadde allerede idag lyst blod da jeg var på toalettet (beklager info...)... Huff, nå klusser vel alt seg virkelig til, jeg som har hatt så regelmessige sykluser... Krysser fingrene for deg!!! ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7730407-82-mod-nicket-er-du-der-godt-nytt-%C3%A5r/#findComment-7857997 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 20. januar 2007 #6 Del Skrevet 20. januar 2007 huff, det hørtes ikke gøy ut. Har hatt litt lyserosa utflod hele perioden egentlig. Skjønner ikke helt hvorfor. Vi traff virkelig godt på EL denne gangen (som mange andre pp'er) så jeg er mer og mer overbevist om at det må være noe galt. Jeg må si jeg gruer meg litt når vi skal på sykehuset, men skal jo bli ålreit å få svar på hvorfor det ikke har skjedd noe. Er redd for å høre dårlige nyheter. Det vet jeg samboer'n er oxo. Han har sagt han er redd det er HAN som er steril i tilfelle, fordi jeg kanskje finner meg en annen å få barn med. Stakkar. Det finnes heldigvis flere alternativer for de som ikke kan bli gravide selv. Bare håper det ikke kommer til det. For jeg har jo lyst på en egen baby. En som har litt av oss begge i seg Min syklus er rimelig standard ... ca 28 dager. Gruer meg til neste helg. Jeg kommer til å bli utrolig lei meg. Si fra hvis du er gravid nå!!! Krysser fingrene for deg oxo Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7730407-82-mod-nicket-er-du-der-godt-nytt-%C3%A5r/#findComment-7866284 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nurk ønskes Skrevet 22. januar 2007 Forfatter #7 Del Skrevet 22. januar 2007 Skulle bare si ifra her at jeg er gått over til neste pp... Den ekle tanta kom idag, og med seg hadde hun noen sinnsyke smerter... Både fysisk og psykisk... Nok en knekk..., men men... Vi får gjøre et nytt forsøk denne måneden... ) Håper du har gledelige nyheter å fortelle om et par dager... ) Ha det fint så lenge! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7730407-82-mod-nicket-er-du-der-godt-nytt-%C3%A5r/#findComment-7899126 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 23. januar 2007 #8 Del Skrevet 23. januar 2007 Huff, det hørtes kjipt ut. Nei, jeg regner med tanta besøker meg oxo. Kan alltid regne med den. Fredag regner jeg med den er her. Har du regnet ut hvilken pp du er i? Er litt usikker jeg. Vet ikke om det er 24pp eller 25. Gruer meg skikkelig til å få svar på prøvene. Håper alt er bra med meg og at vi får time på sykehuset. Sykehusene i fylket vårt blir heldigvis ikke rammet av streiken. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7730407-82-mod-nicket-er-du-der-godt-nytt-%C3%A5r/#findComment-7903933 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 24. januar 2007 #9 Del Skrevet 24. januar 2007 Er så skuffet jeg nå. Jeg blør litt! Idag??? den skal jo hvertfall ikke komme før fredag! Jeg har aldri hatt kortere syklus enn 28 dager.. og nå kommer den etter 25-26 dager??? Forstår ingenting. Brystene mine er ømme og tunge og jeg har vært kvalm noen dager nå. Forstår ikke dette... Alt er bare dritt. Huff.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7730407-82-mod-nicket-er-du-der-godt-nytt-%C3%A5r/#findComment-7924137 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nurk ønskes Skrevet 1. februar 2007 Forfatter #10 Del Skrevet 1. februar 2007 Hei hei igjen! Er jaggu en stund siden jeg var her sist..., dagene går så utrulig fort... Hvordan gikk det med deg denne pp? Kom mensen, eller er det en spire "på tomta"? Har du hørt noe resultat fra prøvene? Jeg har ikke hørt noe enda..., men det er vel for tidlig enda å ta det som et godt tegn... Legen sa at dersom jeg ikke hørte noe resultat fra prøvene så var det fordi de var fine... Så da er det bare å vente en stund til..., og vente på innkallelsen til sykehuset.. Dessverre så blir vel det ekstra forsinka på grunn av streiken... nåja... Jeg har ikke regnet på hvilken pp vi er i nå..., har mistet tellingen... huff... skal vi se.., er vel kanskje i 19pp.. Ha en fin dag videre! Er spent på å høre fra deg ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7730407-82-mod-nicket-er-du-der-godt-nytt-%C3%A5r/#findComment-8037296 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 1. februar 2007 #11 Del Skrevet 1. februar 2007 Jo nå skal du høre... Jeg fikk en telefon forrige uke om at det gjorde utslag på klamydia. Det er utrolig flaut siden jeg aldri har hatt noe som helst kjønnsykdom - men så finner jeg det ut først nå når vi prøver. Så mest sannsynlig har vi gått sånn siden vi ble sammen for nesten 3 år siden. Og det er nok grunnen til at vi ikke har fått til å bli gravide. Vi vet ikke hvem som har smittet hvem siden ingen av oss hadde noen undersøkelse rett før vi ble sammen. Det er jo utrolig dumt, men slik er det bare. Jeg er jo naturligvis redd for at vi er sterile. Men vi tok en kur og til uka skal vi tilbake til legen for å teste på nytt for å se om vi er "friske". Og DA får vi vel se om vi får time hos sykehuset etter dét. Men spørs da om ikke jeg kanskje har tette eggledere etter å ha gått SÅ lenge med denne sykdommen. Vi er redde, men jeg er glad typen er så god støtte. Han er sterk og sier det finnes alternative metoder. Det er en trøst, men jeg vil jo selvfølgelig ha min egen baby... Håper alt går bra. Høres jo ut som du er heldig og slipper unna med fine prøver. Krysser fingrene for deg. Gi meg referat fra sykehuset da. Er spent på hva som kommer til å skje der. Klem klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7730407-82-mod-nicket-er-du-der-godt-nytt-%C3%A5r/#findComment-8037696 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nurk ønskes Skrevet 1. februar 2007 Forfatter #12 Del Skrevet 1. februar 2007 Oj da... Det var jo litt av en beskjed å få etter flere år sammen..., men det er jo en lur sykdom da mange går med den uten å ha symptomer.. Beklagerligvis så kan konsekvensene bli barnløshet... Huff, håper virkelig det ordner seg for dere! Du skal se at spiren snart sitter ;o) Fint at det ble oppdaget nå i allefall så kunne det gjøres noe med ) Og som din kjære sier, så finnes det jo alternativer..., men jeg skjønner deg veldig godt med tanke på å ville ha en liten baby man selv har laget... ) Vi har også tenkt endel på alternativene og er positive til de, men vi håper også å kunne få egne barn. Muligheten for at vi adopterer eller blir fosterfamilie i tillegg er definitivf tilstede etterhvert, så vi får se hvordan det går ) Jeg er redd det kan ta lang tid før vi får innkallelsen fra sykehuset, men så snart jeg vet noe mer om prøver eller innkallelse så skal jeg rope ut ) Håper du også forteller hvordan det går med deg og dere etterhvert ) Kanskje får du undersøkelse veldig raskt siden dere nå har gått gjennom en kur og legene vet at sykdommen kan påvirke mulighetene deres. Krysser fingrene for dere! ) Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7730407-82-mod-nicket-er-du-der-godt-nytt-%C3%A5r/#findComment-8041530 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 2. februar 2007 #13 Del Skrevet 2. februar 2007 Jo, det skjedde visst raskere enn jeg trodde. i har fått innkallelse. Fikk brev idag! 16.februar skal jeg på sykehuset. Men nå fikk plutselig samboer'n kalde føtter. han er redd for leger og synes dette gikk litt fort. Så jeg skal sjekke meg først, så får vi se om han fikser time til segselv litt senere. Jeg vil ikke presse ham,,, kanskje han tenker seg om. det kom litt brått på ham at han må gå inn på et rom å levere sædprøve tror jeg. Huff... ble redd for at han ikke er klar for baby likevel jeg nå. Enda han sier han er det. Huff... jeg skal uansett til legen til uka, og sykehuset den 16.februar, så får vi se hva de sier. Kanskje derfor de fikk fortgang i det siden de så jeg hadde klamydia... at de vil gjøre noe fort. det er i alle fall positivt. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7730407-82-mod-nicket-er-du-der-godt-nytt-%C3%A5r/#findComment-8058818 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nurk ønskes Skrevet 3. februar 2007 Forfatter #14 Del Skrevet 3. februar 2007 wow, det gikk fort ja... Kanskje har det noe å si at dere har vært til behansling for klamydia, eller så er de bare veldig kjappe der hos deg. Jeg har fortsatt ikke hørt noe her i allefall... frykter for at jeg ikke har fått innkallelse engang til den tiden du skal inn til sjekk... men men, det blir vel vår tur også snart håper jeg ) Du får ha lykke til med alt nå fremover! Også skal du se at din kjære synes nok sikkert at det er greit når han bare får litt tid på seg ) Kanskje dere kan høre om han kan ta sædprøven hjemme for så å kjøre den til sykehuset etterpå? Det tror jeg vi kommer til å spørre om... Jeg skjønner mennene godt jeg dersom de ikke ønsker å bare få beskjed om på en fremmed plass at AKKURAT NÅ skal du gå bak den døren der for å onanere deg til utløsning... Det kan da ikke være bare bare det... Huff, jeg hadde nok fått kalde føtter jeg også, uansett hvor høyt jeg hadde ønsket et barn... Men får man litt tid på seg og man klarer å vende seg til tanken så er det utrulig hva man får til... ;o) Tvi tvi! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7730407-82-mod-nicket-er-du-der-godt-nytt-%C3%A5r/#findComment-8075502 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 10. februar 2007 #15 Del Skrevet 10. februar 2007 Hei igjen. Jo, nå er jeg nysgjerrig. Har du hørt noe fra lege eller sykehus? Vi måtte avbestille/utsette timen på sykehuset vi. Samboer har nettopp fått ny jobb og jobber dobbelt så vi må vente litt å se hva som skjer der før vi skal gå videre med dette. Derfor skal vi på konsultasjon på sykehuset i slutten av mai istedet. Jeg er litt skuffet, men dette er jo noe vi begge må være enige om så jeg må jo bare respektere hans ønske. Jeg spurte de på sykehuset om jeg kunne komme alene og ta laperoscopi og slik uten han - men de sa at det var viktig at vi begge kom til første timen for konsultasjon siden barnløshet var et "parproblem". Synes det var rart, siden jeg har hørt om fler som ikke har hatt med samboeren sin for slikt... trodde det bare var viktig å sjekke hans sæd før man begynte på pergo eller prøverør evt jeg... Men men... man får visst smøre seg med tålmodighet her. Håper det går bra for dere. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7730407-82-mod-nicket-er-du-der-godt-nytt-%C3%A5r/#findComment-8169448 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nurk ønskes Skrevet 11. februar 2007 Forfatter #16 Del Skrevet 11. februar 2007 Hei igjen! Jeg har enda ikke hørt noe verdens ting, verken svar på prøvene som ble tatt eller noen innkallelse til sykehuset... Ting tar tid... Det var litt av en utsettelse dere har satt dere, men jeg skjønner dilemmaet. Er jo greit da å ha satt en ny tid dere er enige om slik at man ikke går med store forventninger hele tiden. Kanskje er det akkurat det som skal til for at alt skal klaffe for dere uten å måtte innom sykehuset... Slapp av og senk skuldrene, dette skal gå bra ) Vi får bare begge ta tiden til hjelp, så får vi se hva som skjer. Jeg hører gjerne ifra deg om stort og smått som skjer i livet deres ;o) Ha en fin tid fremover! Og lykke til for din kjære i ny jobb! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7730407-82-mod-nicket-er-du-der-godt-nytt-%C3%A5r/#findComment-8181072 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 12. februar 2007 #17 Del Skrevet 12. februar 2007 Joda, ellers går det bra. Jeg lurer litt på å slutte i min egen jobb. Mye pga jeg er grådig underbetalt... Men det er veldig risikabelt hvis jeg ikke får ny fast jobb innen jeg har blitt gravid. For da er jeg jo avhengig av å ha fast jobb for å få rett til permisjonspenger. Jobber du? Hvordan har du det i forhold til sjefen din evt? Har du sagt du prøver å bli gravid? Jeg tør rett og slett ikke si det jeg - sjefen min er litt sær og blir fornærmet hvis man spør om høyere lønn og div... så jeg vet ikke hvordan hun vil ta det hvis jeg blir gravid. Jeg håper virkelig vi blir gravide og får denne tiden frem til mai å slappe av litt på - som du skriver. Er litt sliten må jeg innrømme... og skal bli deilig å ikke tenke så mye på det... kanskje det som må til. Håper du hører noe fra legen/sykehuset snart. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7730407-82-mod-nicket-er-du-der-godt-nytt-%C3%A5r/#findComment-8191844 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nurk ønskes Skrevet 12. februar 2007 Forfatter #18 Del Skrevet 12. februar 2007 Nok en dag uten brev i postkassen... Jeg har forventninger til at brevet fra sykehuset skal ligge der hver dag når jeg åpner lokket, men akk... Jeg får omstille meg slik at jeg ikke tenker så mye på det, å heller får det som en gledelig overraskelse når det endelig ligger der ) Jeg er student jeg, så det er ikke så mange foruten oss (og familie da, som absolutt skal blande seg borti alt...) som har noe med om vi blir gravid eller ei... Jeg jobber litt ved siden av, men der er det babyboom nå så jeg tror ikke det vil være noe problem pga graviditet ) De har stort behov for folk, men det er bare spennende om de ansatte der blir gavide liksom ) Så kjipt at du er underbetalt og at du føler det ikke vil bli godt tatt imot dersom du blir gravid... Det er da ikke sånn det skal være... Foresten så trenger du ikke være i fast jobb for å fødselspenger..., det er nok at du har jobbet 6 av de 10 siste månedene før barnet blir født. Om du har jobbet på ulike steder eller på et sted spiller ingen rolle. Persmisjonspengene blir regnet ut i forhold til hvor mye du har tjent og som sagt at du har vært i jobb de aktuelle månedene. Dersom man for eksempel ikke har jobbet full stilling så får man penger i forhold til dette. Det som er greit med fast jobb når man blir gravid er at du da har krav på sykepenger dersom man skulle måtte trenge det og at dette da ikke går utover de 6 mnd man må ha jobbet. Vet ikke om du forstår hva jeg mener her... ble litt klumsete skrevet... hehe... Du kan jo begynne å se etter ny jobb mens du fortsatt er i den du har... Så slipper du da å eventuelt gå en periode uten jobb... ) Ha det fint så lenge! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7730407-82-mod-nicket-er-du-der-godt-nytt-%C3%A5r/#findComment-8197366 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 13. februar 2007 #19 Del Skrevet 13. februar 2007 Ok. Har hørt så mye om det, men jeg vil helst ha den sikkerheten å ha fast jobb så jeg vet ikke om jeg tør bare si opp. men som du foreslår så kikker jeg rundt hele tiden etter ny jobb. Jeg har et par søknader inne nå, men pga lang oppsigelsestid og det faktum at jeg er den som må lære bort alt til en ny ansatt her har litt å si. Så jeg kan derfor ikke komme fra denne jobben før etter tre måneder... og de fleste trenger folk med én gang. Men jeg håper på det beste og forberedt på det værste. Jeg kan klare meg her i 9 måneder hvis det betyr at jeg er gravid Så jeg bare smiler enda. Rart du ikke har hørt noe enda da, men er vel pga streiken og greier. men da er i alle fall prøvene fra legen fine siden det har gått over to uker siden du var hos legen? Jeg krysser fingrene for oss begge jeg. Hva studerer du? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7730407-82-mod-nicket-er-du-der-godt-nytt-%C3%A5r/#findComment-8205255 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå