Gå til innhold

16år og gravid .

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei christetinah!

Må bare stille deg et spm: Var det flaut å gå til legen da du fant ut at du var gravid igjen? Sa h*n noe spesielt til deg?

Jeg tok en abort for noen måneder siden av den grunn at det ikke passet da (av ulike årsaker) . Jeg skal derimot ikke se bort i fra at det vil passe bra om et halvt år, men aller helst vil jeg vente i 2 år, kanskje 3. Men jeg tenker sånn at hadde jeg blitt gravid igjen om noen måneder hadde jeg synes det ville vært flaut å gå til legen igjen...! "Hei, jeg klarte det igjen, jeg:S"

Fortsetter under...

Jeg tror du vil angre abort ettersom du føler det uaktuelt . Man bør lytte til hjertet sitt , uansett alder . Du er ung , men er du for ung til å bli en god mamma ? Har du et godt støtte apparat rundt deg ? Vet du å benytte deg av et hjelpeapparat om/når ting blir vanskelig ? Kan du se for deg at du ligger der med en nyfødt i armene ?

Om du svarer ja på mange av disse spørsmålene vil jeg råde deg til å ikke ta abort ettersom du nok vil komme til å få en kraftig sorg-reaksjon. Søk uansett hjelp hos Amathea (rådgivningskontoret for gravide) og fortell det som det er til foreldrene dine . De vil sannsynligvis like å vite hvordan datteren deres har det . Lykke til , og husk å lytt til hjertet ditt .. ikke kun til det andre synes er "fornuftig" .

EM.

Skrev dette FØR jeg leste alle svar\innlegg .. sorry . Ja, da stiller jo saken seg i et helt annet lys ! Vil bare ønske deg lykke til jeg , og ikke vær redd for fødsel . Kroppen din vet hva den gjør . Smertene er helt ulike andre typer smerte og ettersom man vet at det er fødsels smerter så tåler man jo mer ,, men de har jo div. smerte lindring på sykehuset og de fleste som jobber der kan jobben sin godt så ikke gru deg .. den biffen takler du som en dronning !

Stor klem til deg :)

EM

• 5 uker senere...

Hei...det er ganske rart at du ikke har kjent noe for lenge siden da...jeg er gravid i 16 uke nå..jeg har ikke kjent noe spark enda,men det kommer vel etterhvert...jeg var å hørte på hjerte lyden forrige tirsdag og det var noe av det største jeg har opplevd...jeg hørte den så godt...

Du kommer ikke til å angre i det hele tatt...å få unge er det beste som kan hende deg noen gang...jeg spontanaborterte i mars i fjor så nå var det ingen tvil..dette barnet skulle beholde...jeg og typen min hadde bare vært sammen i 5 uker før jeg blei gravid...det var ganske tidlig,men nå angrer vi ikke i det hele tatt..nå bare venter vi på at babyen skal komme i slutten av juli...

Lykke til uansett åssen valg dere tar... Stor klemz fra gravid25

Når dere blir gravide bruker dere prevensjon eller tenker dere at det ikke gjør noe hvis dere blir gravide så ung? Eller glemmer dere å ta p-pillene? Føler dere dere presset til å ha sex så unge? Synes 15-16 år er for ungt til å ha sex jeg. For da blir konsekvensene så store hvis man blir gravid.

Annonse

Jeg gikk på p - piller, å har alltid hvert nøye på å bruke dem,

å om jeg glemte, ventet vi 10dager eller brukte kondom i mellom

tiden. I slutten av sommerferien gikk pillene ut, å var ikke lengre

på markedet. Jeg byttet piller, å ble da etter noen få uker gravid..

• 2 uker senere...

Annonse

Ærlig talt! Dette har ikke noe med å være sjalu å gjøre! Og slike kommentarer burde du jo virkelig spare deg for - selv om du kanskje bare er 16 år og ikke vet bedre!

Men er enig med hun over deg! Veldig koselig at disse unge blivende mammaene har funnet hverandre, men nå finnes det også nok av forum å snakke sammen på - som kanskje passer litt bedre enn et abort - forum!

Dette er ikke siden å gratulere på heller - kommer du inn hit, så trenger du støttende ord, ikke gratulasjoner. Og en trenger hvertfall ikke å høre hvor fantasisk alle andre har det.

Jeg regner med at du ikke har opplevd mye motgang og erfaringer i livet ditt, for du viser tydelig at refleksjon og livserfaring er stor mangelvare hos deg!

• 1 måned senere...

hei, jeg ble gravid når jeg var 17år, det var ikke planlagt men måtte skje likavel.( hadde ikke fler p-piller, og hadde ikke henta nye)

han visste jeg kunne bli det, og at jeg synes det var uaktuelt med abort.

Når jeg fant det ut så ble det et sjokk, selv om jeg visste omtrent at jeg var det.

Han slo opp etter en uke og jeg måtte flytte tilbake til mamma(vi bodde sammen)

Det var en vanskelig laaaaang tid, særlig når jeg var gravid alene og ingen til å støtte meg helt.

Jeg vurderte abort, men ville ikke det.. og hvor mer folk mente de synes jeg skulle ta det, hvor mer sta ble jeg.

Jeg gleder meg masse til baby, men synd med barnefaren og ungen det ble litt dumt:(

Neste gang får jeg passe på at det er en som ikke stikker av.

Åssen jeg fortalte det til mamma var at jeg lå å sov på sofan mitt på dagen,da jeg våkna da så var det lettere å si det fordi da hadde jeg ikke hatt tid til å være nervøs i våken tilstand. bare sa: jeg er gravid jeg.,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...