Gjest Skrevet 10. januar 2007 #2 Skrevet 10. januar 2007 Jeg mener min nå har festet seg. (legen også) Hun har sparket p¨å høyre side siden uke 32. Men plutselig så vente hun seg om og sparket på venstre side... Så ikke vet jeg.
nutri Skrevet 11. januar 2007 #3 Skrevet 11. januar 2007 Jordmor forklarte de ligger vanligvis sidelengs når hodet er festet. Snur seg på vei ut (minste motstands vei som det stå på Bim sidene) Så skulle tro det sperket på enen eller andre siden. Min har ligget med hodet ned og rumpen og ryggen oppover på høyre side i mange uker nå (er alltid mest hard på høyre side). Nå har ikke hodet festet seg ennå hos meg, selv om det er 5 dager til termin, men jeg kjenner spark/bevegelse øverst i magen. Og noen ganger noen sprell helt nede på høyre side. En fektende arm antar jeg. =)
Gjest Skrevet 11. januar 2007 #4 Skrevet 11. januar 2007 Jeg skal ha nr. tre. De to siste svangerskapene har artet seg veldig likt. Babyen har ligget med hode ned veldig lenge, og den ligger med ryggen mot min høyre side. Den sparker derfor opp i ribbena på høyre side. Hodet er ikke festet, men den ligger godt nedi bekkenet likevel. Var hos jordmor på mandag, og hun sa at hodet ikke ville feste seg hos meg. Men det er ikke så viktig, når ungen ligger rett vei.
Mamman til to herlige gutter Skrevet 11. januar 2007 #5 Skrevet 11. januar 2007 her ligger gutten med ryggen mot min høyre side, sparker mot venstre. er ikke helt sikker på hvor jeg kjenner hånden hans, lurer på om det er nede på venstre side, litt vanskelig og bedømme det innimellom...
Sognerosa Skrevet 11. januar 2007 #6 Skrevet 11. januar 2007 Fikk vite at hode er godt festet mandag, men jeg tror det har vært det en stund. Er nå 36+6 og andregangsfødende, så ganske uvanlig at hodet er festet... Hos meg er det mest sparking og bevegelser på høyre side. Det har det vært siden jeg var 31-32 uker på veg.
Mikaia Skrevet 11. januar 2007 #7 Skrevet 11. januar 2007 Paa svangerskapskurset forrige loerdag sa jordmoren at babyen ikke laa med hodet ned. Paa soendag fikk jeg skikkelig nedpress under middagen og ble skikkelig redd. Det knaket omtent der nede! Paa ultralyd paa mandag fant de ut at hun laa med hodet ned (med ansiktet innover saa jeg ikke fikk sett henne...grrr). Ryggen var paa venstre side og hun sparket meg paa hoeyre side av magen. Siden mandag har hun snudd og vendt seg flere ganger. I natt laa hun paa tvers for da kjente jeg hikkingen langt ute paa hoeyre side. Jeg begynner uke 33 i morgen og jeg hadde gjerne sett at hun hadde roet seg litt naa. Ultralydmannen hadde problemer med aa faa et klart bilde av henne siden hun beveget seg saa mye... litt morsomt da!
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2007 #8 Skrevet 11. januar 2007 jeg har fått høre til legen at selv om hodet er festet så kan barnet sparke på begge sider av magen(gjør det her) dette er fordi barnet kan bevege nakken og kroppen, selv om hodet sitter fast.
Rosenrød Skrevet 11. januar 2007 #9 Skrevet 11. januar 2007 Babyen min har festet hodet i bekkenet nå (35 + 2) og har sparket opp i ribbeina på høyre side ganske lenge nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå