Gå til innhold

Hvordan vaske tøyleker?


Benni-min

Anbefalte innlegg

Benjamin har tøyleker med ragler inni og slikt. Nå begynner det å bli på tide å vaske noen av dem. Men hvordan vaske dem? Regner med de blir ødelagt av å vaskes i maskinen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen få av lekene til Karsten har det stått at det har gått ann å vaske, da har jeg tatt det på ull program i vaskemaskinen. Ellers går det ann å kjøpe flytende grønnsåpe på apoteket og vaske over med fuktet klut med grønnsåpe-vann. Har gjort det på enkelte leker, men syntes jeg måtte vaske mange ganger med vanlig vann etterpå for å få vekk grønnsåpa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slenger alt inn i vaskemaskinen og vasker på ullprogram. Tar en "sjau" og tar alle lekene i samme fargenyanser. Kun ei tøybok som har tatt litt skade av det(tøyet inni den ene sida krølla seg). Tar på en ekstra skylling etter vask.

 

Jeg er så laaaaat! :-)

 

PS: Har vaska to leker med musikk inni og, og med litt ekstra tørking spiller de like fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg har et tilleggsspørsmål, om noen ser det. Vasker dere tøyleiker første gang de er kjøpt? Det er vel da det er flest bakterier på de. Gjorde det med alt i begynnelsen, men nå har jeg blitt litt sløv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasket over alle lekene med grønnsåpevann første gangen. Men de lekene han fikk til jul vasket jeg ikke. Vet ikke om det er så mye bakterier, men det kan visstnok sitte rester av "produksjonsstøv" igjen, kjemikalier og sånt... Og så blir jo lekene produsert i Asia (de fleste av dem, tenker jeg) og der er det jo en annen bakteriekultur enn her. Så jeg burde ta meg sammen og vaske over dem.... Men jeg er også lat! :o/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, alt dere har tenkt på som ikke jeg har tenkt på. Har ikke vasket noen av lekene hans. Koker alt som kan kokes før han får det, men tøylekene har jeg ikke gjort noe med. Får hive dem inn i maskinen. Bruker dere vanlig vaskepulver da? Hva med mykningsmiddel??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har vasket i maskinen brukte jeg Blenda Sensitive vaskemiddel og tøymykner på... Men jeg har vært litt forsiktigere enn "hoppetussa" i vaskingen min, da. Har vasket over ting med grønnsåpe-vann. Men nå til jul har jeg ikke gjort det... Vet ikke om du trenger å gjøre det nå, dersom du ikke har gjort det enda. Nå er vel lekene godt brukt allerede! Det går helt sikkert bra selv om du ikke har gjort det... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tenker sånn med de lekene jeg ikke har vaska, at "skaden er skjedd" allerede.

 

Jeg bruker vanlig vaskepulver og tøymykner ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...