Gå til innhold

Når fikk dere hjemmebesøk etter fødsel?(jordmor/helsesøster)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hmm, så sent? trodde sånt skulle skje ganske rett etter man kom hjem jeg da....tulla her er bare 1 uke og to dager ennå. Men har så mange spørsmål liksom så litt utålmodig:) Noen spesiell grunn til at det ikke ble før hun var blitt så stor?

Takka nei tel hjemmebesøk denne gangen... di rengt i jula og da vil di ha kommen i bynnelsen av januar... og vi skal på seksukers kontroll neste tirsdag... så fant ut at æ gidda ikke å ha di hit da... sambo vil jo vær på jobb og alt...

De ringte dagen etter jeg kom hjem og jeg hadde besøk 4 dager etter vi hadde kommet hjem. Vi hadde ønsket tidlig hjemmebesøk når jordmor på sykehuset spurte, fordi vi sleit sånn med amming.

Annonse

Jeg kunne velge om jeg ville på helsestasjonen eller få hjemmebesøk. Valgte helsestasjonen jeg da, skal første gangen i morgen. Fikk hjemmebesøk med eldste dattera, og da kom hun etter to uker tror jeg.

Venninnen min fikk besøk når barnet var 1 uke og 2 dager. Helsesøsteren ringte to dager før og avtalte tid.

Barnet mitt er 1 uke nå, men vi har ikke hørt noe. Har egentlig ikke lyst på hjemmebesøk, og har ingen spørsmål - så tja. Hadde først tenkt å takke nei, men da blir jeg vel stemplet som sær..kanskje ta en tur opp dit i stedet.

Vi fikk besøk på mandag, 19 dager etter fødsel. Ble litt sent pga jul og mange fridager på helsestasjonen. Synes hele besøket var noe tull, hs svarte jo ikke på noen av spørsmplene våre. Bare ja, og tja. Kom ikke med noe saklig info heller, la bare igjen endel papirer om ting vi allerede vet. Men noen er nok mer fornøyde en vi..

Vi har vært der i dag, ringte selv og bestilte time for jeg ville gjerne veie og da måtte jeg dit. De skulle da ringe meg for å avtale tid når jeg ringte. Vi hadde vært hjemme 1 uke når jeg ringte.

Denne gangen blir hjemmebesøket seint, gutten er 17 dgr, når hun kommer i morgen. Men de andre to har hjemmebesøket vært ved ca 1 ukes alder! Men det tar vel litt mere tid iom at han ble født i jula...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...