cocochin med to små Skrevet 10. januar 2007 #1 Skrevet 10. januar 2007 ..møter disse kriteriene : - Lett å slå sammen og bære - Lett å løfte og bære bag - 3 hjul - Sportsvogndelen er vendt mot deg Noen som vet om noen?
mammatilsommeren Skrevet 11. januar 2007 #2 Skrevet 11. januar 2007 Du mener vendt mot deg som triller? eller forovervendt? Vendt fra deg: Jane Pro, 8 kilo easy walker 9 kilo Tfk, 11.2 kilo vendt mot deg, slik du har barnet mot deg. Eneste jeg kommer på er teutonia Spirit s3.
cocochin med to små Skrevet 11. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 11. januar 2007 Tuusen takk for svar ! ;D jeg mener at barnet er vendt mot meg som triller Føler det er best i midt i tjukkeste Oslo. Teutonia S3 ja Så fint.. vet du hva den veier?
mammatilsommeren Skrevet 11. januar 2007 #4 Skrevet 11. januar 2007 mener den veier rundt 13 kilo med luftfrie hjul. Skal du ha med luft så gjør det vogna tyngre, husk på det!
cocochin med to små Skrevet 11. januar 2007 Forfatter #5 Skrevet 11. januar 2007 Åja! Det visste jeg selvsagt ikke.. Hvordan blir den å trille med luftfrie hjul da ? Jeg bor sentralt i Oslo og kommer mest til å trille her i byen. *spørre og mase*
mammatilsommeren Skrevet 11. januar 2007 #6 Skrevet 11. januar 2007 Luftfrie hjul er glatte og vil nok skli når det blir glatt!, men selfølgelig skjer dette om vinteren grunn isete veier! Lufthjul er det beste!! Eller så kan du jo kjøpe ekstra luft hjul som du bruker om vinteren og så de luftfrie om sommeren! bare spør, jeg kan ikke alt, men deler gjerne erfaringer og kunnskap! tihihihi
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2007 #7 Skrevet 11. januar 2007 Teutonia spirit s3 leveres kun med luftkammerhjul.
mammatilsommeren Skrevet 11. januar 2007 #8 Skrevet 11. januar 2007 det stemmer, luft hjul må kjøpes separat. koster rundt 200 lappen per stk.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2007 #9 Skrevet 11. januar 2007 Man får ikke fronthjul til s3 med lufthjul.
mammatilsommeren Skrevet 11. januar 2007 #10 Skrevet 11. januar 2007 nei selfølgelig...tenkte mistral jeg nå...du har rett!
mmn 82 Skrevet 11. januar 2007 #11 Skrevet 11. januar 2007 Siden du jobber i barne butikk har du kanskje erfaring med TFK Joggster Twist og Quinny freestyle 3xl. Kan du gi meg noen anbefalinger. Pris teller nemlig tungt for Quinny sin fordel... men vil gjerne ha best kvalitet. Hilsen ny i "gamet".
mammatilsommeren Skrevet 11. januar 2007 #12 Skrevet 11. januar 2007 Hei! Vel det første su må tenke på er: Er det viktig at du har barnet mot deg eller ikke? For Quinny kan du ha barnet begge veier, det kan du nemlig ikke på TFK! Quinny har smal sittedel i forhold til TFK. TFK er bredere, pluss med en sånn vogn er at etterhvert som barnet ditt vokser og trenger mere plass, med tanke på tjukke jakker og vinterpose, så tar dette plass.PÅ TFK vil du ha god plass til barnet gjennom åra. Likheten mellom de er at, de har svingbart hjul, som også kan låses på vanskelige føre. Begge har hångbrems. Tfk veier 13, 4 hvis jeg husker det riktig. Den er laget an aluminium og er lett å håndtere. Lufthjul og skivebrems. Quinny er noe tyngre, ser på nettsida dems står at den veier 14 kg, men da de leverandøren demonstrerte vognen for oss sa han den veide 17 kg, så nå ble jeg usikker, men TFK kjennes mye lettere ut. Også når man legger sammen begge vogna ser man tydelig forskjellen. QUINNY: 92 x 69 x 56 cm TFK:88x60x41 cm Quinny er lengre men TFK er mere firkantet! Ryggen på Quinny noen cm mer ned enn TFK da. Og så er det bagen til TFK som er mye større enn QUINNY, har ikke tallet i hode nå, men det ser man tydelig når man begge ved siden av hverandre!! Fotbrettet kan også dras opp og så er det innebygd myggnett på TFK. Regntrekk føler ikke med på noen av disse. Kun til bagen til quinny! Jeg anbefaler sterk TFK. Det har også litt med design og at den er lett og enkel! Ja TFK er nok en del dyrere enn Quinny, nesten dobbel så dyrt med hardbag! Ble du noe klokere? heheh bare spør!
mmn 82 Skrevet 11. januar 2007 #13 Skrevet 11. januar 2007 Tusen takk for et langt og fyldig innlegg. Nå fikk jeg faktisk bestemt meg etter mange kvelder med undring. Kommer til å gå for en TFK. :-) Men vet du hvor jeg kan finne den. Noen butikker i Oslo som har den. Hvilken vogn velger du da, som sikkert ser det meste... Takk igjen :-)
mammatilsommeren Skrevet 11. januar 2007 #14 Skrevet 11. januar 2007 Så bra! Barnas Hus( oslo, sandvika, tønsberg , trondheim) Bebito ( de aller fleste byer) Kunne ikke finne på Baby shops hjemmeside, så de har nok ikke det! Tja, jeg har ikke barn selv, innen den tiden( om ett års tid) jeg har fått baby så har nok kommer flere typer eller enda bedre forbredet vogner. Nå kan jeg ikke alle vognene da, men valget faller enten på en TFK eller en easy walker, selv om ryggen på easy walker er noe kortere enn TFK! http://www.trendsforkids.de/ Anbefaler at du velger et par stk som du liker best og prøv disse i butikken, spør om å ta den ut i bilen, se hvor mye plass du har osv.... Lykke til med prøvingen! tihihih
cocochin med to små Skrevet 11. januar 2007 Forfatter #15 Skrevet 11. januar 2007 hei.. dette er meg som spurte om teutonia spirit s3... Er du her fortsatt? Du svarer så bra, om du fortsatt er her så håper jeg å få litt mer ekspertise.. ser også at quinny vognen har en del av de kriteriene jeg spurte etter.. hva anbefaler du meg av disse to? Jeg har termin 2. Juni, bor i blokk, 3 etg. UTEN heis..skal bære både bogn og bag en del.. Men tenker jo litt på bagstørrelse og muligheter for å ligge i sportsvogndelen til vinteren kommer..
milva76 Skrevet 11. januar 2007 #17 Skrevet 11. januar 2007 IKKE TIL S3. DEN PASSER IKKE LUFTHJULENE TIL!
mammatilsommeren Skrevet 12. januar 2007 #18 Skrevet 12. januar 2007 Hei på deg! Teutonia er noe lavere enn Quinny, ikke mye da, snakk om bare noen cm. De er ganske like, begge vognene kan brukes med barnet mot deg og fra deg. Quinny har lufthjul og håndbrems, det har ikke teutonia. Kilo på teutonia er rundt ett par kilo lettere. Men er det hardbag eller mykbag du da vurderer på teutonia? Som du sikkert har lest de innleggene øverst, vet du jo hvordan Quinny er med bag og sittedel. Teutonia er noe lik altså, men kallesjen og designet er da den største forskjellen. Quinny bag vs Teutonia bag, ville jeg anbefale quinny! Men med mykbag er det selfølgelig enda lettere!! Hmm? tja var det bra svart, spør om det er noe uklart! lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå