Ja jeg er anonym Skrevet 10. januar 2007 #1 Skrevet 10. januar 2007 Hun legger seg kl 20 (siste flaske 1930). og våkner igjen ca. kl 01. Deretter kan det bli 0330 og 6 igjen. Får hun ikke mat er det ramaskrik. Synes det begynner å bli slitsomt nå, og hun kan umulig ha behov for 3 måltider så raskt. På dagen spiser hun hver 3.-4 time. Hun får litt pupp i tillegg til mme. Har prøvd med vann og det drakk hun opp når jeg prøvde. Er det et tegn på at hun er veldig sulten så det er for tidlig å begynne å avvenne? Eldstemann sov 11 timer i strekk når han var like gammel, så det er forskjell på unger. Der gikk soving på natten som en lek helt av seg selv. Håper noen kan komme med noen gode råd her Hilsen en som ikke har sovet mer enn 3 timer sammenhengende på en god stund..
Gjest Skrevet 10. januar 2007 #2 Skrevet 10. januar 2007 Ikke avvenn en så liten baby. La de få mat på natten til de er hvertfall 6 mnd om de har behov for det. Er for tidlig å avvenne nattmat ved 3 mnd.alder. Og nattesøvn, hva er et? Her er frøkna 6,5 mnd og spiser masse på natt, har prøvd å avvenne to ganger... Men hun får ikke i seg store nok måltider på dag og da trenger de på natt...
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2007 #3 Skrevet 10. januar 2007 De anbefaler ikke å avvenne om natta før de er 6mnd.
Guttemamma til tusen :) Skrevet 10. januar 2007 #4 Skrevet 10. januar 2007 det var tidlig å avvenne!!! Ikke sammenlign mad storebror, ingen babyer er like! du kan heller prøve å gi henne oftere på dagen og se om det hjelper!
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2007 #5 Skrevet 10. januar 2007 Jeg forsto det slik at HI mente at det skulle gå lengre tid mellom måltidene om natta, ikke avvenne. Kanskje du kan prøve å gi litt oftere mat på dagen. Min gutt som er 3 mnd får mat hver 2 time på dagen, utenom når han sover sin 3,5 times lur midt på dagen, og om natta spiser han hver 5 - 6 time. Før han legger seg kan han spise kl.18, 19 og 20. Tror det er en kombinasjon av at jeg tilbyr mat oftere og at han spiser seg opp til natta. Når han våkner på natta prøver jeg alltid m smokken først. Gråter han får han alltid mat.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2007 #6 Skrevet 10. januar 2007 Gud jeg er glad frøkna her har sovet hele natta uten mat siden hun var 2mnd... Er så B menneske jeg,så hadde gått på veggen. Tror ikke jeg tør å få flere barn. Hehe. Klart det kan hende en sjelden gang at hun våkner om natta,men da får hun vann,smokk og bamse og sovner igjen.
alvefrøken Skrevet 10. januar 2007 #7 Skrevet 10. januar 2007 En baby på 3.5 mnd trenger mat hyppig også på natten! De aller fleste barn får mat hyppig på natten også. At barnet ditt sover hele tre fire timer i slengen på natta, er slettest ikke verst!! Vær heller glad at det ikke er oftere, og prøv å sov en time eller to om dagen når hun sover, hvis du klarer! Noen unger sover hele natten, men de fleste gjør ikke det! Prøv å kjenn så koselig det er å amme, selv om du er trøtt. For en tid siden, hadde noen et lite dikt fra Nylanders bok, som var veldig fint. Det handlet om akkurat dette - å kose seg med babyen, så lenge en kan!! Husk hun blir fort stor! Jeg ammet mange ganger om natta helt til mi jente var 9 mnd
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 10. januar 2007 #8 Skrevet 10. januar 2007 Ikke ville jeg avvent han når han er så liten! Har ikke hatt sammenhengende 3 timer søvn siden uke 24 i svangerskapet, men overlever nok det :-) Går det lang tid, så våkner jeg uansett og må sjekke alt :-)
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2007 #9 Skrevet 10. januar 2007 Hvis du synes babyen din er unormalt tørst, og tisser mye, ville jeg ha hatt sukkersyke i tankene... Ikke det at jeg mener din datter har det, men da du skrev at hun drakk opp alt vannet, så... Bare en liten tanke...
Ja jeg er anonym Skrevet 10. januar 2007 Forfatter #10 Skrevet 10. januar 2007 Takk for svar. Skjønner at det høres litt brutalt ut å avvenne en 3 1/2 mnd gammel baby mat om natten. Det jeg egentlig mener her er at siden jeg ammer så lite (hovedmåltidene er mme, men jeg ammer det lille jeg har som egentlig bare er kosen) så skulle hun klare seg lengre enn om jeg bare hadde ammet! Prøvde også en kveld å gi henne mat når jeg la meg kl 23. Da drakk hun opp alt, men våknet allikevel igjen kl 01. Derfor lurer jeg på om det bare er en vane. Er egentlig helt enig at hun skal styre det så lenge som mulig selv, men å få mat 3 ganger i løpet av 6 timer på natta synes jeg er litt mye. Spesielt når det ikke er så ofte på dagen. Å for å snu det tenkte jeg å prøve å kutte ut hvertfall 1 av måltidene på natta, men da får jeg vurdere det igjen. Helsesøster mente at hun skulle klare seg hele natten nå (men alt hun sier tar jeg med en klype salt, for hun tror jeg har tatt utdannelsen sin på brevkurs...)
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2007 #11 Skrevet 10. januar 2007 Disse helsesøstrene har jo tatt utdannelsen sin for 20 år siden!!! En 3 mnd gammel baby trenger fortsatt mat når den trenger!!! Det hender fortsatt at jeg må opp om natta, enda han er 7 mnd.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2007 #12 Skrevet 10. januar 2007 Min baby spiser ikke om natten.sover fra ca 20-07. 4mnd. Men h*n har bestemt det selv da.
Gjest Skrevet 10. januar 2007 #13 Skrevet 10. januar 2007 Syns det var tidlig å avvenne med nattmaten.... Ikke tenk på deg selv, tenk på ungen din.... Hadde skjønt det bedre at det var slitsomt hvis hun var 6 mnd...
Gjest Skrevet 10. januar 2007 #14 Skrevet 10. januar 2007 Selvom barnet ditt får mme betyr ikke det at hun skal klare seg uten mat om natten! Før 6 mnd alder ville jeg _uansett_ latt barnet styre matinntaket, også på natterstid! Jeg har selv vært igjennom å avvenne flaskebarn, og vi gjorde det ikke før hun hadde etablert to grøtmåltider pr dag og var 6 mnd gammel. Før dette fikk hun mat om natten, både to og tre ganger om det trengtes, men som oftest bare en eller to. La henne få det hun vil ha du, det er mitt eneste råd. Og vent til du har fått igang grøtspisingen med å avvenne den lille ) Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå