Gå til innhold

Gi Paracet som forebyggende før natten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi har sovet dårlig de siste nettene. Hun ligge og ynker seg og skriker. Jeg så nettopp at det er en tann på vei opp, så hun har sikkert hatt vondt, stakkar.

Er det greit å gi Paracet som forebyggende før natten? Eller er det bedre å gi det når smertene først kommer? Da blir det jo liksom bare å vekke henne enda mer opp, tenker jeg...

Både sambo og jeg er syke med feber også, så det har vært rimelig slitsomt. I natt var hun våken fra 01.00 til 03.30.... (Ikke for at det skal være noen grunn til å gi smertestillende altså- er jo selvsagt for hennes skyld..) :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan godt gi en Paracet før natta. Hun har smerter tidligvis, da hjelper paracet...

Skrevet

hei du :-)

Jeg fikk beskjed om av HS at det kunne jeg gjøre sålenge jeg var sikker på at det var "smerteskrik" :-) Gjorde det selv da Mathea holdt på å få tenner et par netter, funka litt i allefall :-)

Men her gav smerten seg når tanna hadde brutt igjennom, vet ikke om den har det hos din lille?

Skrevet

Jeg ser at tanna er på vei opp, dvs det er rødt der og så vidt litt hvitt fra en tann :)

Skrevet

uff, da var det på det "verste" hos oss, gav seg helt når "hele" oversiden på tanna hadde kommet opp... Hjalp også litt å gi henne sånn "kjølering" når hun var urolig om natta pga tannen

Skrevet

Du får jo kjøpt noe på apoteket,nå slags bedøvende krem til å smøre på gommene...

Ville kansje prøvd det før æ ga smertestillende:)

Skrevet

Dentinox, ja. Har det, men det gir visst bare kortvarig effekt. :-)

Skrevet

Det ville jeg gjort:)

Som du sier det er jo for barnetsskyld

(paracet er jo så lenge det brukes riktig et trygt produkt)

God bedring hele gjengen

Skrevet

Jeg tror jeg hadde gitt det forebyggende, jeg... Paracet virker jo i seks timer (gjør vel det for de små som for oss voksne?!). Så kan du evt gi en ny en etter seks timer dersom hun våkner og har vondt etter det. Da slipper hun kanskje å våkne pga at det er vondt, og så sover hun kanskje bedre også... Jeg er motstander av å gi for mye medisiner, men tilhenger av at man kan gi medisiner dersom det er behov for det... Et par Paracet noen dager (netter) gjør ingenting...

God bedring til jenta di! :o)

PS. Og selv om du gir Paracet for at hun skal sove bedre, så har hun det jo faktisk bedre dersom dere voksne også sover bedre... :o)

Skrevet

Takker for svar ;o)

Hun har fått en stikkpille og sover som en prinsesse... :-) Hun trenger å få sove skikkelig, hun som oss!

Mulig det blir en ny utover natta...

Skrevet

Jeg ville ikke gitt paracet forbyggende.

Er jo ikke sikkert hun får vondt i natt.

Paracet er et medikament og en skal ikke bruke medisiner mer enn nødvendig.

Gi hvis hun våkner.

Medikamenter er ikke uten bivirkninger selvom de ikke er på resept!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...