Gå til innhold

Til dere som allerede har født i USA

lilletrille*28juni*

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg prøver å få personnummer til min sønn i norge, noe som ikke viser seg å være så enkelt. Da jeg var hjemme i julen var jeg nede hos mitt lokale folkeregister der de tok kopi av pass + amerikansk fødselattest, og sendte det videre til finnmark folkeregister( der de tar seg av barn som er født i utlandet).. Da fikk jeg til svar at fødselsattesten må ha et apostillestempel...hmm.. og da jeg ringte konsulatet i houston kunne de ikke hjelpe meg. Noen som vet hvordan jeg får dette stempelet?

Fortsetter under...

Jeg har ikke foedt i USA, men giftet meg i sommer med en amerikaner. Vi giftet oss i Norge, og da trengte han ogsaa apostillestempel. Han kontaktet "Department of Health" i vaar delstat, og de sendte soeknaden videre til State Department--vet ikke om det var paa delstats eller foedralt nivaa. Proev aa kontakt Department of Health i din delstat. Kanskje de kan hjelpe.

Jeg holder akkurat på med den samme prosessen. Jeg bor i FL og har født 2 barn her. Til sommeren flytter vi ti Norge. Jeg sendte først kopi av mitt pass samt en kopi av barna's fødselsattester. Fikk samme tilbakemelding om at de måtte ha stempel. Fødselsattestene var jo greit - fikk bare extra certified copies fra Vital Stat. office og sendte de. For meg måtte jeg reise til et norskt konsulat i Tampa, og de gjorde det mens jeg ventet mot $18. Kopi og stempel. Kan ikke skjønne at konsulatet sa de ikke kunne hjelpe deg? De skal de kunne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...