Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig at både mamman og pappan er med i vannet? Trenger vi svømmebriller? Kan dere fortelle litt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

babysvømming er supert :)

Var vel første gang når småen var 2-3 mnd... han var litt skeptisk da, men ble tryggere og tryggere etterhvert... etter et sydenopphold når han var 9 mnd tok det helt av og han elsker vannet... nesten ingen hemninger...

Der jeg har gått har det vært egen tid avsatt til babysvømming og en instruktør er i vannet hele tiden. Men det har ikke vært noe felles "undervisning" av noe slag. Men det finnes flere plasser vet jeg...

Jeg har dratt alene med han, og pappan har vært med flere ganger og... Det går svært rolig for seg, så noe svømmebriller kan jeg ikke se for meg at du trenger (med mindre du har problemer med vann i øyne ol)

Husk bare å pakke tørke og pakke den lille godt inn, for de er jo veldig dårlig på varmeregulering, spes det første året... kanskje senere også...?

Husk at hos bittesmåe barn er det gjerne nok med 20 minutter i vannet i de første gangene. Det blir veldig fort slitne og ikke minst sultne. Masse nye inntrykk... Hos småen nå er det nok med 40-50 minutter, han vil vel kanskje mer, men han begynner å bli sliten da... er 15 mnd nå.

Lykke til, det blir sikker veldig koselig!

Skrevet

Jenta mi er nå 17 mnd og har gått på babysvømming i ett år. Vi går på lørdager, og da er det stort sett både mammaer og pappaer med.

Jeg tror ikke du har behov for svømmebriller. Jeg har ikke sett at noen har brukt det på kurset.

Husk antisklisokker! Det skal man bruke fra første stund, helt fra dere går inn i garderoben. Veeeldig glatt i en våt garderobe / dusj. Skal også brukes i vannet. Skal også brukes på små babyer, for å venne dem til det. Mulig du kan bruke noe annet på beina i garderoben etter hvert. Men noe trenger dem. En gang glemte jeg disse sokkene, og det var heeelt håpløst i dusjen. Hun datt til og med bakover på hodet den gangen. Så antisklisokker glemmer jeg aldri mer!

Hos oss er det en instruktør i vannet. Når timen begynner, er det noen sanger med bevegelser til. Hjulene på bussen etc. Så er det instruksjon av en ny øvelse, som vi skal prøve ut i løpet av timen. Det kan for eksempel være å holde seg fast på kanten, ligge på ryggen, dykke under vann fra kanten etc. På slutten av timen, som varer i 30 min, er det igjen et par, tre sanger.

Skrevet

Mini har gått på babysvømmng siden han var tre måneder, og han elsker det!!!! Han er så fortrolig i vannet. Vi var nettop i syden, og han insterte på å bade i havet selv om det var iskaldt. Også er det jo kjempegøy å gjøre noe hyggelig sammen alle sammen!

Skrevet

husk badebleie...

påbudt i de fleste bad...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...