Gå til innhold

Noen som vil snakke med meg? som kanskje føler det på samme måte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 20 år,,og har en gutt på 11 mnd sammen med samboer :)

Vi bor i en fin leilighet som er stor og sentrums nær,og betaler 6000 kr i mnd.

hver 3 mnd får vi strømregning på rundt 5-6000 kr, denne mnd kom den på 7600 kr ( omg)

samboer jobber litt på butikk,men har ikke så veldig mange vakter,så det blir ikke så mye penger av det,men han er flink å jobbe,siden han egentlig burde holdt seg hjemme pga en familie sykdom.

Jeg går på sosialen og får dekt min del av husleie og livsopphold.

men det jeg ønsker er jo å ha en jobb som kan lønne seg,men føler at hvist jeg begynner å jobbe,så tjener jeg ikke noe på det.

Gutten må da i barnhage,å mister kontantstøtta da.

Å jeg kan jo ikke jobbe kvelder for da er smaboer som regel på jobb,å hvem skal ha guttungen da?

Åsså er jeg utdannet omsorgsarbeider,å kunne tenkt meg å jobbet i bolig,men da må jeg jo selfølgeli regne med at jeg må jobbe kveld,natt,og helgene.

Huff,det er så vanskelig.

Jeg burde ha begynt å jobbe med det samme jeg var ferdig på skolen,men det ble nå en gang ikke slik

Jeg aner ikke hva som lønner seg for meg,hvilken jobb,å om jeg skal ha han i barnehage nå.

noen som sliter med samme greia?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bli dagmamma da vel! så får du penger for barnet du passer, OG kontantstøtta ;) så kan du evt jobbe kvelder og helger innimellom mens mannen er på jobb

men den der strømregningen hørtes usansynlig høy ut! vi bor i et gammelt trekkfullt hus, og betaler ikke mer enn max 1000kr pr mnd på vinterstid

Skrevet

jeg mente mens mannen er hjemme med ungen... =)

Skrevet

du kan jo ha gutten din hos dagmamma da:) da har du jo kontantstøtta og så kan du jobbe på dagtid:)

Ang strømregninga...det var veldig mye da... dere bør tenke på hvor mye strøm dere bruker og hva som suger så mye strøm... har dere vedovn? fyr heller med ved enn med strøm osv...:)

Skrevet

Ja,har aldri fått så høy strøm regning før,men jeg tror vi har brukt mye på varm ovnen.det er kjempe trekk fra alle vinduer og vi bor i kalde nord,men den pleier ikke å være høyere enn rundt 5000 på 3 mnd,så det er vel denne vinter mnd :)

Skrevet

Her betaler vi minimum 6000,- i strøm. På sommeren! På vinteren kan vi ha på opptil 12.000,- faktisk, men da fyrer vi ikke. Nettleien er så høy her (høyest i landet), og da blir det dyrt...

Skrevet

Hadde vi vært dere hadde vi flyttet til en billigere bolig, fått jobb, helst på ulike tider slik at vi hadde sluppet utgifter til barnepass, men ellers hadde vi søkt barnehage eller funnet dagmamma.

Å gå på sosialen hadde uansett aldri vært et alternativ for vår del, men det er oss da.

Skrevet

Helt enig med asterixa :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...