Gå til innhold

November: Amme eller flaske??


mamma tiL 1stor+2små

Anbefalte innlegg

Er det mange andre her inne som gir flaske?

 

Jeg gir flaske da jeg ikke fikk opp melkeproduksjonen godt nok for den lille.De mente han var så stor at han krevde litt,så derfor begynte vi med tillegg og da ville han ikke ta bryste mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bare ammer, og det går heldigvis veldig bra.. Var på seksukers kontroll i dag, og han har gått fint opp i vekt..:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir flaske, har gitt det siden gullet var 2 uker. Hadde nesten ikke melk og fikk i tillegg brystbetennelse, + veldig vondt i vortene, så jeg begynte med flaske. Synes det var veldig trist, skulle ønsket jeg kunne amme, men vi får kose oss med flaska.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det er veldig trist at jeg ikke får amme ham,har nok kommet en del tårer på grunn av det,men det er da mange som har levd opp bare på flaske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg både ammer og gir mme jeg. Hadde ikke nok og melka kom og forsvant igjen. Hun får anbefalt døgndose av mme pluss at jeg ammer litt på kvelden. Blir jo mest kos ut av den ammingen da! Jenta har nå begynt å legge på seg og sover mye bedre nå.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ammer mest og gir flaske på kvelden. Prøvde i to døgn nå å fullamme, men da ble det bare kav og gråt på kvelden så nå er flaska tilbake. Var masse slit med amminga i starten pga såre brystvorter så en tid gav vi bare flaske mens jeg pumpet. Klarte aldri å pumpe så masse at jeg bare kunne gi det så vi mått gi MME. Etter mer og mer pupp/mindre og mindre flaske klarer vi oss nå med en flaske på kvelden. Fint at andre kan mate og da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle fullamme, men han tok ikke puppen så jeg pumpet meg helt til nylig. Fikk ikke nok melk heller, så han har fått mme nesten fra vi kom hjem fra sykehuset. Sluttet nettopp å pumpe meg pga sykdom, da forsvant den lille melka jeg hadde. Veldig trist og skuffende, men kanskje det gr bedre med neste baby.

 

Flaske har jo sine fordeler ja, pappaen/andre kan hjelpe til også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort d samme som deg... Jeg hadde nesten ikke noe melk heller og hadde betennelse så d gjore så vondt. eg ble veldig deppa pga d, men fikk veldig god støtte fra ei som jobbet med amming på sykehuset. Så da ble d litt bedre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...