Septemberstjerna og Martine Skrevet 10. januar 2007 #1 Skrevet 10. januar 2007 Vesla på 3 1/2 mnd klorer på alt og alle som kommer nær hendene hennes. Andre som opplever det samme? Har noen tips/råd til meg? Neglene er selvfølgelig klippet, så de er ikke lange. Men allikevel utrolig skarpe! Hun har veldig kraft i fingrene når hun gjør denne åpne/lukke bevegelsen med fingrene. Både jeg og vesla har kloremerker overalt, så nå har hun sokker på hendene. Men jeg tror ikke det er en varig løsning for oss, for hun er veldig glad i å suge på fingrene sine. Hjelp!!???
Tita&Tage Skrevet 10. januar 2007 #2 Skrevet 10. januar 2007 Det samme har vesla her gjort hele tiden. Har ingen gode råd bortsett fra negleklipp, men du er ihvertfall ikke alene. Kan være kjedelig når eneste måten hun hilser på andre barn på er å klore de i ansiktet. Håper det snart går over! Hun er snart 7 måneder nå
Lumsk Skrevet 10. januar 2007 #3 Skrevet 10. januar 2007 Min på 3,5 mnd er akkurat som din, men han kliper mest. Han får tak på det meste og særlig puppen når han spiser. Av og til om jeg ikke er rask nok tar han et godt tak i brystvorta og kliper til med de små, sterke, sylskarpe fingrene. Jeg aner heller ikke hva vi skal gjøre. Vi har begynt å seriøst vurdere votter, iallfall mens han spiser, men de vil jo sannsynligvis bare rives av igjen når han er lei. Har ikke noen råd til deg desverre, men om du finner noe som fungerer så må du gjerne dele løsningen:)
krksk Skrevet 10. januar 2007 #4 Skrevet 10. januar 2007 bedre å rive av lange negler enn å klippe.. da skal de ikke bli så skarpe..
Septemberstjerna og Martine Skrevet 10. januar 2007 Forfatter #5 Skrevet 10. januar 2007 Jeg har hørt at det er bedre å klippe.. For hvis man river, kan det gå for langt ned og bli vondt for den lille.. Men, det kan jo være verdt et forsøk!
krksk Skrevet 10. januar 2007 #6 Skrevet 10. januar 2007 sant det du sier men mht kloringen er det bedre å rive neglene av.. er redd for å rive for langt her også derfor klipper jeg med resultat at mye stygge kloremerker.. huff og huff..
BettyBoob Skrevet 10. januar 2007 #7 Skrevet 10. januar 2007 jeg har kloremerker i fjeset jeg, fra min gutt på 9,3 mnd Er ikke alltid like lett å få klippet neglene, han er sterk og jeg vil jo ikke klippe han i fingeren. Men klarte det istad, klippet og så filte jeg etterpå, så nå er han "manikyrert"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå