Gå til innhold

ble PCOen deres verre eller bedre atter at dere har født barn?

Anbefalte innlegg

Før jeg fikk datteren min så hadde jeg ingen eggløsninger og måtte brukepergotime i 6 mnd. før det klaffet.. Nå lurer jeg på om det er vanlig at man går tilbake til å ikke ha EL, eller skjer ikke det nødvendigvis?? Noen med erfaringer, og hvordan er det med de andre symptomene etter man har fått barn, tenker på kviser, hårvekst, vekt og sånt.... noen forskjell??

Fortsetter under...

Jeg fikk min datter for 4 mnd siden. Jeg merket i sv.sk. at huden ble bedre, og det er den fortsatt. Mindre porer og frisker farge i ansiktet. Når det gjelder hårvekst så synes jeg hårene er litt finere og ikke så mørke. Jeg gikk ned 10 kg rett før sv.sk. og hadde allerede gått ned 12 kg fra før. I sv.sk.gikk jeg opp 20 kg, og har 3 kg igjen før jeg er tilbake til vekten før sv.sk. Tror jeg skal klare å ta av 20-30 kg i to-tre år fremover. Vekten min raser av med en gang jeg begynner å trene. Kan nesten spise hva jeg vil, bare jeg trener. Lysten på søtt og fett minsker også når jeg trener. Tenker det kommer av at hormontilstanden i kroppen stabiliserer seg når jeg trener. Har fullammet hele tiden også, og har nok melk. Føler meg friskere enn jeg noengang har gjort, og håper det fortsetter i positiv retning.

Jeg har blitt bedre etter svangerskapet. Fra å ikke ha EL i det hele tatt, så får jeg det nå, men har lange sykluser da.

Jeg har fått mindre kviser og mindre hårvekst. Har aldri hatt noen problemer med vekten, så ikke noe forskjell der.

Fødte for litt over ett år siden!

Jeg fikk Sebastian for 2,5 år siden og har hatt mens regelmessig hver måned etter det. før graviditet hadde jeg mens 3-4 ganger i året. syklusen min er nå på rundt 33 dager, men den er i hvertfall regelmessig:) jeg har også fått mindre fett rundt magen etter graviditeten enn før- et stort pluss!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...