Silker Skrevet 10. januar 2007 #1 Skrevet 10. januar 2007 Er nå i uke 35, har ikke lagt på meg spesielt mye, men har fått vannvittig med strekkmerker... RØDE!! Ser ut som jeg er flammelakkert opp til navelen! Har brukt oljer og kremer, intet hell.. Noen som sliter med det samme? Noen fleregangsfødende som kan fortelle hvordan dette blir i tiden etter fødslen? I år blir det rustning, ikke bikini
Gjest Skrevet 10. januar 2007 #2 Skrevet 10. januar 2007 Ja uff, jeg har fått strekkmerker der det er mulig tror jeg. På rumpa, fremsiden av lårene, magen og er begynt på ene puppen... Men får nå håpe at det blir bikini i år uansett. er nå andre som har strekkmerker også, så jeg trøster meg med det=)
marte84 Skrevet 10. januar 2007 #3 Skrevet 10. januar 2007 Det høres veldig ut som det jeg har fått. Ser ikke ut på magen. Ill røde og litt blåmerke lignende. Men det er ikke så mye man kan gjøre med det, så jeg prøver å ikke tenke på det. Tror det er verdt det når man får den lille babyen i armene sine!!
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2007 #4 Skrevet 10. januar 2007 Jeg er ikke flergangsfødende, men tar utgangspunkt i søsteren min. Hun fikk også en del merker oppover magen. De blir lysere med tiden, og det er jo en trøst:) Og ikke tenk på sommeren, vær stolt på stranda, du har tross alt født et barn:) Og det er ikke bare bare altså! Vær stolt og ikke tenk over det, som sagt de blir lysere og ikke like "flammelakkerte" Lykke til:)
snartmammapåny Skrevet 10. januar 2007 #5 Skrevet 10. januar 2007 har hørt at omega 3 skulle være bra mot strekkmerker, spiste alle dere det? er jo fremdeles på jakt etter "mirakel"kuren, men begynner å lure på om den ikke finnes, ligger iallefall ikke i kremer..
Gjest Skrevet 10. januar 2007 #6 Skrevet 10. januar 2007 Jeg ser ut som en rosa, rød og bleik-stripet tiger på hele rumpa og magen et godt stykke over navlen. Har ikke lagt på meg voldsomt mye, men er nok kanskje noe i det at det er arvelig, for mormor, mor, jeg og min søster har fått det. Tror nok det blir bikini på meg likevel gitt, for jeg har hørt at moderat soling hjelper (+ trening osv da).
ღღTrininho _gravid nr 3 ღღ Skrevet 10. januar 2007 #7 Skrevet 10. januar 2007 Jeg fikk masse strekkmerker i forrige svangerskap,kjente meg godt igjen i "flammelakkert". De har blitt lysere og forsvinner nesten når jeg tar solarium. Er gravid med termin om 17 dager,tror ikke jeg har fått noen nye,det er rett og slett ikke plass på magen min. Syntes det så ille ut først,men synes de var verdt det!! Bruk bikini og vær stolt jenter!!
Fjerdemann på vei Skrevet 10. januar 2007 #8 Skrevet 10. januar 2007 Jeg fikk endel strekkmerker forrige gang, men etter et år så man de nesten ikke. Men vær obs på at dere ikke bør sole magen for mye så kort etter, for da risikerer dere at strekkmerkene blir mørkere! Det fikk i alle fall jeg beskjed om, på samme måte som med arr. Så forrige gang solte ikke jeg magen i det hele tatt hele sommeren, hadde jeg bikini, brukte jeg høy faktor på magen.
Gjest Skrevet 10. januar 2007 #9 Skrevet 10. januar 2007 De merkene forblir dessverre, men blir lysere..... 8 år siden jeg fødte mini nå, bryr meg ikke om merkene på stranden eller noe..... De er helt klart verdt det ;o)))) Man tenker ikke på de merkene.......
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2007 #10 Skrevet 10. januar 2007 Jeg venter nr 2. Fikk ikke strekkmerker med første, og heller ingen nå (har termin i febr.) Har aldri brukt kremer og oljer. Min mor har båret frem 3 barn uten å få et eneste strekkmerke, og uten å prøve å forebygge det. Strekkmerker er genetisk, og kommer uansett hva du gjør dersom du er genetisk disponibel for å få det. Trøsten er at de bleker med årene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå