Gå til innhold

Ang det å bli gravid!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Altså det er greit at for noen så er det enkelt å bare si som hovedinnlegger her, men jeg syns det er veldig vanskelig og ikke tenke på det når man mnd. etter mnd. har store forhåpninger for at det endelig skal gå.Når man prøver og prøver og tiden går så er det umulig og ikke tenke på det.Har vi truffet eller ikke... Det er så mange som sier at vi ikke må stresse med det men det er jammen enklere sagt enn gjort.

Det var min mening om det!

Desverre er det ikke bare å trykke på en av-på-knapp, så kan man bestemme når man skal tenke på å bli gravid eller ikke. Jeg brukte mye energi, tårer og tid på å tenke på å bli gravid jeg også. Fikk også vite at jeg hadde PCO som ikke ville gjøre det noe enklere. Jeg gikk i to-tre år og fortvilet. Så bestemte jeg meg for å begynne på utdanningen min som ville ta tre år. Disse tre årene fløy avgårde og jeg hadde nok med å tenke på skole, eksamner, jobb og andre ting. Siste året på skolen kjøpte vi oss leilighet og jeg hadde de viktigste eksamnene igjen. Akkurat da jeg hadde mest å gjøre og tenke på på de siste fem-seks årene, så ble jeg gravid! Jeg trente også en del, og hormonbalansen stabiliserte seg, men jeg er sikker på at kroppen og hodet kan spille oss et puss en gang i blant. Men det er ikke bare, bare å stoppe å tenke på det.

Annonse

Selv om det ikke gjelder for alle er det mange som blir gravide når de slutter å tenke på det hele tiden. Kjenner ei som ble gravid da de var midt i adopsjonsprosessen, noen som ble gravide da de skulle til på prøverørsbehandling. Det er jo ikke sånn at dette gjelder alle, men mange vil nok føle at det går lettere om de ikke fokuserer på det hele dagen.

Lykke til alle sammen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...