Anonym bruker Skrevet 10. januar 2007 #1 Skrevet 10. januar 2007 hvordan ligger deres babyer i forhold til det vekst skjemaet på helsestasjonen?og deres babyer som ligger litt under gjennomsnittet,men følger en fin og jevn kurve;er dere fornøyd med det?
Brillemamma Skrevet 10. januar 2007 #2 Skrevet 10. januar 2007 På vekta ligger han akkuratt der han skal være, men litt over på lengda.. Synest ikke man skal henge seg for mye opp i den kurven der jeg. Om barnet følger sin egen kurve fint og jevnt, så er det bra!
solastråler Skrevet 10. januar 2007 #3 Skrevet 10. januar 2007 Siden du spør slik? Er barnet ditt for lite da? Jeg tar slike skjema for en klype salt. Vi er alle forskjellig. Det er bare og se på oss voksne mennesker. Ingen er helt like og det synest jeg vi skal la barna våre og være. Det finnes ingen standermål. Er ungen din frisk og i fin form er det ingen grunn og bekymre seg for. Er unge slapp, sutrete og ikke beveger seg noe så skal man kanskje se på hva er orsaken. Men som regel når barnet er som du sier fornøyd og følger en jevn kurve så er det ingen ting og henge seg opp. I går traff jeg min venninne, hun fikk sin datter 6 mai og jeg mi 17 august. Tutta mi er større. Hun er neste 8 kg. Vi diskuterte dette med at hun ligger under normalen, men siden utviklng er fin og hun snart begynner gå; så er det ingen mangler hos dette barnet. hun spiser og sover og er fornøyd Det er det viktigeste. ikke hva vekta og lengda sier.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå