Gå til innhold

Babyprating...


konvall

Anbefalte innlegg

Hva synes dere om "babyprat"... Folk som skal "dikke", og ikke klarer å si R når de skal se på babyen... Takal,, glåtel du... kal du ha mokken din...... jeg får frysninger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke sansen for slik prating jeg heller...synes det er ganske så tåpelig. Men jeg opplever at det er mest godt voksne og eldre mennesker som prater sånn til babyene...Har ikke opplevd så mange unge som prater sånn heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*hahaha*

 

sånn får jeg fullstendig makk av! med unntak av dakar faktisk:)

sambo har sagt dakar siden vi ble sammen når han skal være orntli god, så den passerer:)

 

nei, det går an å prate orntli!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heilt enig... og når di bi større e det vekti at folk snakka orntli tel ongan så di lær sæ å snakk på et orntlivis... man kan kos sæ me artie talefeil men alltid snakk rett sjøl sånn at dem lær kor d ska vær...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kan si mokken og dakar (dakar har jeg sagt hele livet da men)... men der er det slutt... skal dem lære seg å snakke en gang så må dem jo høre orda som dem skal være...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes nå folk kan prate reint til ungene ja, skal jo lære seg å prate rent en gang - da er det jo en klar fordel at folk som snakker til dem også gjør det.

 

Men jeg må si at jeg legger om til "veldig hyggelig" stemme når jeg snakker med barnet mitt. Sånn kosestemme liksom, men snakker rent da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...