Brillemamma Skrevet 10. januar 2007 #1 Skrevet 10. januar 2007 Maisgrøt eller havregrøt?.. Er bare disse to sortene jeg har sett til baby på 4mnd. Hvordan begynne, og hvordan øke mengden? Har man oppi frukt til de når de er 4mnd, eller er det til eldre?... Takker for svar!!:)
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2007 #2 Skrevet 10. januar 2007 maisgrøt! behøver ikke frukt før han blir eldre! og får flere måltider og tarmsystemet blir bedre! Ellers så skal man helst vente til baby blir 6mndr med fastføde... men det vet du sikkert og har sikkert en grunn til å begynne nå...
Gjest Skrevet 10. januar 2007 #3 Skrevet 10. januar 2007 Dert finnes flere typer, vi begynte med hipp vi. Men du kan jo gjerne begynne med maigrøt for den er uten gluten. Blandes med melk, så da må du enten bruke mm eller mme. Så gir du en skje eller to i et par dager, lurt å begynne på dagen tilfelle magevondt=) Og det er ikke vitsi å blande i noe frukt enda, tenkk deg den smakseksplosjonen det er for de små å smake grøt, de har jo bare fått melk før. Så ikke bland for mye greier med en gang du, gi ren grøt. Hvis det går fint med noen skjeer gir du enda noen skjeer etter et par dager. Etter det er det bare å gi mer. Her tok det laaang tid før vi fikk til en posjon, det er rart å ha i munnen og kan ta litt tid før de skjønner å svelge=)
Brillemamma Skrevet 10. januar 2007 Forfatter #4 Skrevet 10. januar 2007 Tusen takk for svar! Jeg begynner med grøt nå når han er 4mnd, fordi helsesøster sa de anbefalte de som gav MME å begynne med grøt etter 4mnd.. Merker også at snuppen krever mer, og drikker OFTE og MYE! Så han trenger noe mer enn melk nå tror jeg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå