Gå til innhold

Simo kombi eller Teutonia Y2K?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oh, valgets kvaler... Desse vognene er jo utrulig vidt forskjellige då, men no er begge på tilbod og eg har vener og kjente som er superfornøgde med begge vognene.

Skal ha baby i juni og vil helst ha ei vogn med bag som er stor nok til at babyen kan bruke den til vinteren (dette går ikkje i softbagen til Y2K).

Slik eg ser det er fordelane med Y2K desse: Lett vogn, god å trille, passar bra i byen

Og Simo: Stor bag, stødig vogn, hardbag som babyen kan sove i når vi er på besøk

Kva bør eg velge? Må bestemme meg innan fredag...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må bare innrømme at jeg er en Simotilhenger, og har en Simo kombivogn som nå skal brukes til fjerdemann til sommeren. Jeg har også en Teutonia Y2K. Jeg er veldig fornøyd med trillekomforten, men jeg kommer nok til å kjøpe en simo-trille neste vinter og selge min Teutonia. Grunnen til det er at 1: kalesjen er så kort, slik at barnet fort blir vått

2: Ryggen er for lav (dvs også kalesjen). Gutten min er ganske stor,men at jeg ikke kunne bruke kalesjen i sittende stilling lenger fra han var 2 år, synes jeg er for dårlig!

3: Vogntrekket festes for lavt på kalesjen, så sammen med at kalesjen ikke dekker hodet, så blir barnet vått eller nedsnødd. Jeg brukte regntrekk i tillegg, men det hjalp lite, så jeg begynner nok med Simo igjen.

Jeg har ikke brukt kombivogn lenger enn 6-7 måneder på noen av ungene (unntatt til soving utenfor huset). Kjøper heller en god sportstrille som tar mindre plass. Derfor velger jeg å ikke kjøpe meg ny kombivogn nå, men bruker heller min litt slitte.

Skrevet

Jepp, vi går for Simo vi altså - sjølv om den er mykje tyngre. Kjem uansett til å gå over til ei lettare vogn seinare (vi bur i Oslo, litt upraktisk med den store vogna på 11 og 12 trikken feks!) og særleg om vi flyttar til Mexico neste vår!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...