Gå til innhold

Tørr hud på hendene...


Lillypia

Anbefalte innlegg

Anine har fått igjen den meget tørre huden på hendene som hun hadde rett etter fødselen.....men bare på hendene. Kan dette komme av at hun spiser/suger veldig mye på dem? Hva bør jeg smøre henne inn med? eller skal jeg bare la det ordne seg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lillegutten vår hadde også veldig tørr hud et par uker etter fødselen. Tror det er vanlig at de skifter litt hud etter å ha ligget i vann så lenge, og at de mister huden uansett hva vi smører med. men jeg smurte med litt olje rett på huden for det så jo ikke noe godt ut å være så tørr, det hjalp littegrann men han ble jo tørr igjen. Nå er han fem uker og er ikke no tørr lenger, så jeg tror bare det går over av seg selv.. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evelina er veldig tørr i panna, og på føttene. Jeg har smurt med a-krem som jeg har kjøpt på apoteket (en veldig bra krem synes jeg)... det hjelper den dagen jeg smører, men dagen etter er hun like tørr igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo ikke tørr hud de har, de "skifter ham". Er helt vanlig, og er ikke nødvendig å smøre dem, siden det er en prosess de fleste må gjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nødvendig å smøre. Spurte helsesøster om dette og hun sa det at det ordna seg selv. Skulla bare smøre hvis det ble veldig rødt og irritert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...