elly belly Skrevet 10. januar 2007 #1 Del Skrevet 10. januar 2007 Hei Jeg går snart over i uke 9 og det er på tide å bestille time til min 2. svangerskapskontroll i uke 12.. Jeg har hittil hørt til Fert. seksj. på St. Olavs, men fra nå av står jeg fritt til å velge hvem jeg vil gå til. Lurer på om jeg skal be fastlegen min henvise meg til jordmor eller om jeg skal gå til en gynekolog... Hva er best og hvorfor? Takknemlig for svar! ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7726284-hva-skal-jeg-velge-jordmor-eller-gynekolog/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinbukk77 Skrevet 10. januar 2007 #2 Del Skrevet 10. januar 2007 Hei! Jeg skjønner det dit at du har hatt litt problemer med å bli gravid?!?!? Så jeg vet ikke hva jeg ville valgt da! Men om det er sånn at du trenger litt spesialpleie (medisiner, overvåkning av blodtrykk eller liknende) utover svangerskapet tror jeg en gynekolog kan gjøre like mye som ei jordmor. Opplevde at jordmora kunne ikke nok om mine problemer og bekymringer. Men nå går jeg på blodfortynnende, men ho visste ingen ting om det da jeg spurte ho om det etter forrige svangerskap. LItt rart syns jeg ettersom de får da inn folk med blodfotynnende på føden og de har da sikekrt hatt noen andre pasienter gjennom tiden? Jeg går hos gynekolog/overlege på sykehuset, dette er fordi jeg har hatt tragisk utgang på mine to forrige svangerskap. Jeg er hittil veldig fornøyd med det. Er bare 8 uker på vei da! Jeg er kjempefornøyd med min gyn. Det er ei super dame med medfølelse og engasjement. Føler virkelig ho engasjerer seg i meg. En annen ting en kanskje skal tenke på da man velger, er at jordmora har ofte veldig god tid til å prate noe som kanskje gyn ikke har. Jeg tror jeg skal ringe min jordmor et stykke ut i svangerskapet å be om samtale. Vil gjerne inn på barselgruppe i hjembygda, og det får jeg ikke tilbud om, om jeg bare tilhører sykehuset. Tror dette ble litt rotete, men har bare luftet mine egne tanker om temaet, og jeg tror "konklusjonen" er at du må kjenne på hva slags behov du har! klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7726284-hva-skal-jeg-velge-jordmor-eller-gynekolog/#findComment-7726545 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nickoline med 2 jenter Skrevet 10. januar 2007 #3 Del Skrevet 10. januar 2007 Hei. Sniker meg inn her fra 2. trimester. Jeg gikk til gynekolog i mitt forrige svangerskap. Det som var fordelen med det var at han hadde et ul- apparat på kontoret, så jeg fikk ul ved hver kontroll :-) Ellers så varierer det nok litt fra person til person, men jeg synes han var så kjapp og sur så dette svangerskapet går jeg til jordmor. Hun vet MYE mer enn leger om graviditet og fødsel. Så hvis du er førstegangsfødende, ville jeg gått til jordmor. For da får du svar på det du lurer på. Evt. kan du gå annen hver gang til jordmor og gynekolog hvis du vil det Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7726284-hva-skal-jeg-velge-jordmor-eller-gynekolog/#findComment-7726586 Del på andre sider Flere delingsvalg…
baby-klar, ikke helt klar:) Skrevet 10. januar 2007 #4 Del Skrevet 10. januar 2007 Jeg gikk primært til legen min forrige svangerskap, men var et par ganger hos JM like før fødselen. Kommer til å gå mest til legen min denne gangen og, kanskje en gang til JM og. Har fått oppfølging av gynekolog pga tidligere SA, skal til ham igjen senere i svangerskapet for å diskutere forløsning. Kommer mest sannsynlig til å få keisersnitt pga skader etter forrige fødsel, og da synes jeg på en måte det er greit å ha de fleste kontrollene hos lege. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7726284-hva-skal-jeg-velge-jordmor-eller-gynekolog/#findComment-7727681 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå