Gå til innhold

Trenger litt hjelp ang. utfylling av fødselspengeskjema!

Anbefalte innlegg

Hei.

Når vi skal ta 54 uker med 80%,(og far ta sine uker på slutten), er det da slik at vi må søke om fødselspenger for BÅDE mor & far???)Krysse av på arket både for meg og sambo? Eller KUN mor?

Jeg skriver ned når min permisjon starter (i mitt tilfelle 18 mars, har termin 8 april). Blir det da riktig at far begynner på sin permisjon de siste fire ukene av DISSE 54 ukene???Altså; at jeg får 50 uker, far de 4 siste...?!?

Litt forvirra.....

Fortsetter under...

far får 6 uker, ikke 4. Så du får 48.

Far kan ta sine 6 uker nesten når som helst. Eneste er at du MÅ ha tre uker før fødsel/UL termin og de 6 første ukene etter fødsel. Men ellers kan far t aut sine uker enten som 6 uker i strekk på slutten, i midten eller hvor som helst... og også oppdelt, f.eks. tre uker her og tre uker der eller som enkeltdager f.eks. i forbindelse med sommerfeie, jul, påske etc. Det eneste er at du får ikke føselspermsjon de dagene pappa er i permisjon. Men du kan f.eks. være i ferie eller bare hjemme uten perisjon, det er ikke noe krav til at du skal være i jobb i forbindelse med pappas 6 uker pappaperm.

Det kan endres noe etterhvert når og hvordan dere løser dette etterhvert, alt trenger ikke være nøyaktig utfylt nå,men dere må vite hvor mange uker pappa skal ha og hvor mange uker du skal ha. Det tror jeg er vanskelig å endre etter at man har søkt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...