Gå til innhold

Rubella antistoff. HJeeelp, noen som vet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva er det ,leste på helsekortet der står det rubella antistoff -påvist.. Immun?!? hva betyr der? har ikke peiling, sikkert ikke noe farlig siden legen ikke har sagt noe ,men..

takk for svar:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det betyr at du er immun mot røde hunder, at du har hatt det, eller fått antistoffene fra den obligatoriske vaksinen :)

Skrevet

På det samme stedet skal det stå om du har hatt lues eller ikke.. ;) Og om de har tatt HIV test av deg.. ;) Standard det nå om dagen. Dersom du nekter HIV test behandler de både deg og barnet ditt som om dere skulle være smittet av HIV på sykehuset. Mange som ikke vet at de blir behandlet som positive ;)

Skrevet

Takk for svar:-).. er testet for alt jeg så...;-).. bare lurte på hva det var ,rart legen ikke har sagt noe, men men...

Skrevet

Legen sa ikke noe til meg heller.. Men egentlig har de plikt til å opplyse om det. HIV testen skal de iallefall opplyse om. De fleste har da ikke noen problemer med å bli testet for det, men snodig nok er det ingen som får info om det ;)

Skrevet

Hmm har ikke fått svar på noe så da regner jeg med at alt er i orden;-)? lenge siden jeg tok de prøvene i uke 10 å er nå i uke 27 så:-)

Skrevet

jeg har ikke rubella antistoff jeg!! :S

Enda jeg har tatt mmr vaksine. Var visst ikke helt bra synes jm at jeg ikke hadde det.. men er vel ikke så stor sjanse for at jeg får røde hunder får vi håpe!

Skrevet

Da er du blant de 8% som ikke vaksinen virket på. Dette ble jeg forklart av jordmora mi. Det skjer, og er ingens skyld. Det har skjedd at ei dame som testet neg. i første svangerskap og som vaksinerte seg etter det. Ved neste svangerskap testet hun fortsatt negativt. Så noen virker det rett og slett ikke på. Vi får tro at du klarer deg fint likevel ja =)

Skrevet

Jeg testet også negativt på den..., så da er jeg også blandt de 8%.

Selvom det er liten sjans for at man kan få rubella nå til dags, så tror jeg at jeg kommer til å vaksinere meg etter fødselen :o) Greit å væære på den sikre siden :-)

Skrevet

Selv om du har fått MMR vaksina så varer jo den ikke evig.

Skrevet

hæææææ.. Mener du at kroppen kvitter seg med antistoff etter en tid??? dette er helt nytt for meg...

Skrevet

Det var det legen sa til meg sist jeg gikk gravid. Det er 10 år siden jeg tok MMR vaksina sist og legen mente at jeg ikke kunne forvente at den virka lengre.

Slik er det med endel andre vaksiner også. De er kun effektive i x antall år. Om vaksinene du har fått i barndommen er effektive lengre får du vite ved å ta en blodprøve hos legen.

Jeg har jobbet i barnehage i begge mine svangerskap og har ikke antistoffer mot rødehunder, men det er ingen som har sagt at jeg må ta vaksina på nytt heller. Nå er jo ikke rødehunder så vanlig å få lengre heller da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...